כאב

ה-NICE הבריטי מפרסם את המלצותיו באשר לטיפול מניעה שניוני בשברים אוסטיאופורוטיים

ה-  NICE הבריטי פרסם את המלצותיו (FAD ) לטיפול שניוני למניעת שברים אוסטיאופורוטים בנשים פוסטמנופאוזליות. מסמך זה של ה- יהווה בסיס לדיון , התייחסות וערעורים למשך 15 ימי עבודה עד לאישורו הסופי. המסמך וההמלצות אינן מתייחסים למניעה ראשונית של שברים אוסטיאופורוטיים או לטיפול באוסטיאופורוזיס שנגרם על רקע שימוש בקורטיקוסטרואידים.

להלן ההנחיות המוצעות:

* תרופות מקבוצת הביופוסופונטים (אלנדרונט-פוסלן, אטידרונט, ריסדרונט-אקטונל) מומלצות כאופצייה טיפולית למניעה שניונית של שברים אוסטיאופורטיים ב:

– נשים בגיל 75 ומעלה ללא צורך בבדיקת DEXA

– בנשים בגילאים 65-75 במידה ואוסטיאופורוזיס אובחן ע”י DEXA

– בנשים צעירות מגיל 65 במידה וה-BMD שלהן כפי שנבדק ע”י DEXA נמוך ממינוס 3 , או אם יש עדות לאוסטיאופורוזיס וקיים אצלן גורם סיכון נוסף אחד.

* רלוקסיפן (אויסטה) מומלץ כטיפול חלופי בנשים אשר:

– יש להן קונטרהאינדיקציה לביופוספונטים

– אינן מסוגלות להשלים את התנאים הפיסיים הדרושים לטיפול בביופוספונטים

– לא הגיבו היטב לטיפול בביופוספונטים או שלא היו סבילות לטיפול בביופוספונטים

* טיפול בטריפרטייד (Teriparatide ) מומלץ בנשים בגיל 65 ומעלה אשר לא הגיבו היטב לטיפול בביופוספונטים ושלהן BMD נמוך במיוחד (מתחת למינוס 4 ), או שלהן BMD מתחת למינוס 3 וגם שברים מרובים וגורם סיכון אחד נוסף.

תגובה לא מספקת מוגדרת כאשר נגרם שבר נוסף למרות טיפול מלא של שנה אחת, וכן יש עדות להמשך ירידה של ערכי BMD מתחת לערכים בתחילת הטיפול.

אי סבילות לביופוספונטים מוגדרת כהתכייבות ושטית, שחיקה או  סימפטומים של המערכת התחתונה של GI , וכל תופעה הגורמת להפסקת השימוש בתרופה.

NICE אינו מספק הערכה מדוייקת של ההשלכות הכספיות של ההמלצות הללו. ההערכה היא שעלות יישום ההמלצות תגיע לכ-33 מיליון שטרלינג במשך השנה הראשונה, ולאחר מכן תעלה באופן הדרגתי. כיום ההערכה היא שה-NHS הבריטי ושל ויילס מוציאים קרוב ל-86 לי”ש לשנה על ביופוספונטים ו-6.9 מיליון לי”ש על רלוקסיפן.

לדיווח ב-druginfo

.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה