כאב

טיפול ב- Shock Wave יעיל כנגד כאבים בעקב

משני מחקרים חדשים עולה שניתן לטפל ביעילות ב- plantar fasciitis, בעית רגליים שכיחה, באמצעות טיפול ב-Shock Wave Therapy (SWT ) באנרגיה גבוהה ונמוכה.

plantar fasciitis היא פציעה הנגרמת ע”י פעילות יתר ופוגעת בכף הרגל ומתבטאת בדלקת של הבוהן ושל הפציה המחברת בין עצם העקב ובסיס הבוהן. בסיכון מוגבר לסבול מהמחלה נמצאים נשים, אנשים הסובלים מעודף משקל ואנשים שעבודתם דורשת הליכה רבה או עמידה ממושכת על משטחים קשים. 

מצבם של כ-90% מהסובלים מ- plantar fasciitis משתפר מאד לאחר חודשיים של טיפול שמרני כמו ביצוע תרגילים מיוחדים. אלו שאינם מגיבים לטיפול שכזה נזקקים לטיפול אגרסיבי יותר ואפילו לניתוח.

במחקר אחד בדקו החוקרים את ההשפעה של טיפול ב- Extracorporeal Shock Wave הניתן במרפאה על החולים הללו ומצאו שטיפול בSWT באנרגיה נמוכה הביא, לאחר 3 חודשים לשיפור בכאבים אצל 62% מהמטופלים. בקרב קבוצת הפלצבו נצפה שיפור אצל 39% מהחולים. לאחר שנה חל שיפור אצל 90% מהחולים.

ההבדל העיקרי בין טיפול בSWT באנרגיה גבוהה לנמוכה הוא בצורך באנלגטיקה. בעוד שבטיפול באנרגיה גבוהה יש להביא את החולה לסדציה עמוקה או להרדמה מלאה, הטיפול באנרגיה נמוכה אינו מצריך סדציה דומה ומאפשר לבצעו גם מחוץ לחדר ניתוח וללא צוות הרדמה.

במחקר אחר נמצא שטיפול בSWT בצפיפות גבוהה עשוי להיות אפקטיבי בחולים הסובלים מכאבים כרונים בעקב.

החוקרים בדקו חולםיאשר סבלו מכאבים ממושכים בעקב ושלא הגיבו לטיפולים השמרנים. בניגוד למחקרים קודמים בעבר, חלק גדול מהחולים קיבל את הטיפול לשני העקבים.

החוקרים סיפרו שתוך זמן קצר חלק גדול מהחולים חזר לפעילות רגילה כולל פעילות ספורטיבית. העובדה שהחולה מתאושש במהירות לאחר הטיפול (בד”כ תוך יום אחד) אפשרה לטפל במקביל בשני העקבים.

החוקרים ציינו שהם מנסים להרחיב עתה את השימוש בטכניקה לאיברים נוספים בגוף.

SOURCE American Orthopaedic Foot & Ankle Society

לידיעה

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה