כאב

משחת tacrolimus משפרת את איכות החיים של חולים בדרמטיטיס אטופית

ממחקר שהוצג בכנס האביב של ה- European Academy of Dermatology and Venereology (EADV) עולה כי טיפול ב- Protopic, משחת tacrolimus, משפר משמעותית את איכות החיים של חולים הסובלים מ- atopic dermatitis (AD), בהשוואה לטיפול בסטרואידים.

סטרואידים טופיקלים היוו את עיקר הטיפול ב- AD בחמישים השנים האחרונות. אולם, שימוש ארוך טווח בסטרואידים קשור בתופעות לוואי דוגמת הפחתת עובי העור, הופעת סימני מתיחה, פגיעה בפיגמנטציה, תופעת ריבאונד (חזרת התסמינים לאחר הפסקת הטיפול), ועוד.

מחקר דו-סמוי ורב-מרכזי שנמשך 6 חודשים, מצא כי חולים שטופלו ב- Protopic חוו הקלה רבה יותר בסימנים ובתסמינים של המחלה, ואלו אף דיווחו על שיפור ניכר יותר באיכות החיים (שהוערכה בעזרת שאלון ה- Dermatology Quality of Life Index), בהשוואה לחולים שטופלו בסטרואידים. ביותר מ- 90% מהמטופלים בתכשיר נרשמה העלמות של הנגעים, שיפור מתון עד מצוין באקזמה תוך 6 חודשים, ושיפור בתחושה הנפשית ובתפקוד החברתי.

מחקר שנערך בבריטניה קבע כי השימוש ב- Protopic  כדאי כלכלית במבוגרים ובילדים עם אקזמה מתונה עד קשה, שלא הגיבו לטיפולים מקובלים. חולים שטופלו בתרופה חוו יותר ימים ללא מחלה, או כמעט ללא מחלה, בהשוואה למטופלים בסטרואידים, וההוצאה לכל יום כזה היתה פחותה בחולים שטופלו ב- Protopic.

שינויים בהוראות הרישום של התרופה באיחוד האירופי יאפשרו לרופאי משפחה עם ניסיון בטיפול ב- AD לרשום את התרופה למטופלים, ובכן יחסכו הפניות לרופאי עור. בנוסף, במבוגרים, יבוטל הצורך לעבור לתכשיר בריכוז נמוך יותר (0.03% במקום 0.1%) לאחר 3 שבועות טיפול, וניתן יהיה לטפל בתכשיר המרוכז יותר, עד להעלמות הנגעים.

לידיעה ב- Doctor’s Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה