כאב

טיפול ב- Fondaparinux אינו כרוך בסיכון מוגבר להמטומה פרינאורלית לאחרContinuous Nerve Block במנותחים אורתופדיים

נראה כי טיפול ב- fondaparinux (Arixtra) לא מגביר את הסיכון להמטומה פרינאורלית בחולים העוברים continuous nerve block, כולל חסימות של ה- lumbar plexus, כטיפול אנלגטי לאחר ניתוחי החלפת מפרק של הגפיים התחתונות.

פונדפרינוקס הינו low-molecular-weight heparin (LMWH) סינטטי, חסם סלקטיבי של פקטור Xa. ממצאי המחקר הוצגו ב- World Congress of Anaesthesiologists.

במחקר זה, חוקרים בדקו רישומים של 92 חולים רצופים שעברו ניתוח להחלפה מלאה של מפרק הברך או הירך. חולים שעברו החלפה של מפרק הירך עברו חסימה של ה- lumbar plexus, חלקם עם חסימה יחידה של העצב הסכיאטי, בגישה גלוטאלית. חולים שעברו החלפה של מפרק הברך עברו  continuous femoral block, חלקם בתוספת חסימה יחידה או מתמשכת של העצב הסכיאטי, בגישה גלוטאלית.

הצנתרים הפרינאורליים הוסרו בזמן טיפול מונע קרישה, ביום השני או השלישי לאחר הניתוח. החולים טופלו בפונדפרינוקס, 2.5 מ”ג, אחת ליום, החל מהבוקר שלאחר הניתוח, ולפחות עד שחרורם. בשחרור בוצע דופלר לזיהוי פקקת של הורידים העמוקים (DVT).

נראה כי הסרת הצנתרים לא היתה כרוכה בדימום פרינאוראלי, אנמיה, או חסר נוירולוגי כלשהו המעיד על המטומה. לא זוהו מקרים של DVT.

[Study title: Fondaparinux (Arixtra) thromboprophylaxis in major orthopaedic surgery patients does not increase the risk of perineural haematoma following continuous nerve block. Abstract 210]

לידיעה ב- Doctors Guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה