כאב

אישור FDA לפיתוח חדש בתחום הסוכרת:מערכת נישאת זעירה מתריעה על חריגה באיזון הסוכר בדם

מאפשרת טיפול מאזן בסוכרת הרבה לפני היווצרות תנודות קיצוניות ברמת הסוכר, והסיבוכים שבעקבותיהן

חברת “מדטרוניק מינימד” קיבלה לפני מספר ימים (11.2.04) אישור FDA על מערכת ה-“Guardianטכנולוגיה זעירה למדידת רצף הסוכר בגוף.

המערכת הזעירה, הנישאת על גוף המטופל, משמיעה צלילי אזהרה כאשר רמת הסוכר בדמו חורגת מן הרצוי, והיא גבוהה או נמוכה מידי.  המערכת מאפשרת לחולה הסוכרת לנקוט בפעולה לאיזון הסוכר בדמו הרבה לפני הופעת תסמינים המעידים על חריגה קיצונית ברמת הסוכר בדם והמסוכנים לבריאותו.

משמעותו של פיתוח זה הוא שיפור בבריאותם וברמת חייהם של חולי סוכרת. ירידה בלתי מבוקרת ברמת הסוכר תגרום להיפוגליקמיה (תת-סוכר) המתבטאת בערפול, אובדן הכרה ועלולה אף לגרום למוות. גם מצב של היפרגליקמיה (עודף סוכר) מזיק מאוד למערכות הגוף השונות, ובהן מערכת כלי הדם, הכליות והלב. סיבוכים לטווח הארוך הנובעים מתנודות ברמת הסוכר כוללים עיוורון, כשל כלייתי, בעיות בזרימת הדם (העלולות להגיע לכריתת איברים), אימפוטנציה ומחלות לב.

“בכל שנה נמצאים אלפי ילדים ומבוגרים חולי סוכרת בסכנת חיים בגלל צניחת רמת הסוכר בשנתם”, אומרת שולמית נוס, יו”ר האגודה לסוכרת נעורים בישראל, “במקרה כזה יעיר צליל ההתראה של המכשיר את הסוכרתי ויאפשר לו או להוריו לטפל בו בזמן. זוהי דוגמא אחת מיני רבות לחשיבות המכשיר בשיפור בריאותם ואיכות חייהם של חולי סוכרת, ואנו מברכים על כל טכנולוגיה חדישה העשויה לסייע לחולים”.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה