אורתופדיה-פיזיותרפיה

זיהומים נלווים מעלים את הסיכון להתלקחות לופוס (Lupus Science & Medicine)

במאמר שפורסם בכתב העת Lupus Science & Medicine מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי זיהומים מלווים בסיכון מוגבר להתלקחויות לופוס בתוך שלושה חודשים, כאשר זיהומים מג’וריים מלווים בסיכון גבוה פי 7.4 להתלקחויות מג’וריות.

החוקרים בחנו באופן פרוספקטיבי את הקשר בין זיהומים נלווים ובין התפתחות התלקחויות לופוס ב-203 חולים (גיל חציוני של 40 שנים; 91% נשים) עם לופוס ממדגם Amsterdam SLE Cohort Study.

התלקחויות לופוס הוגדרו כעליה בפעילות המחלה בשילוב עם הגברת טיפול לדיכוי חיסוני. הן סווגו להתלקחויות מינוריות ומג’וריות בהתאם לחומרה והצורך בטיפול. זיהומים מג’וריים הוגדרו כאלו שדרשו אשפוז בבית חולים או טיפול אנטיביוטי תוך-ורידי, בעוד שזיהומים מינוריים לא דרשו אשפוז לבית חולים.

מרווח הסיכון להתלקחות מחלה הוגדר כשלושה חודשים מתאריך הזיהום. החולים היו במעקב למשך חציון של שש שנים.

שיעורי היארעות זיהומים מג’וריים ומינוריים עמדו על 5.3 (רווח בר-סמך 95% של 4.1-6.9) ו-63.9 מקרים ל-100 שנות-מטופל (רווח בר-סמך 95% של 59.3-69.0), בהתאמה.

מניתוח הנתונים עולה כי זיהומים לוו בסיכון גבוה פי 1.9 להתלקחות לופוס בתוך שלושה חודשים (רווח בר-סמך 95% של 1.3-2.9). מהממצאים עולה כי זיהומים לוו בסיכון מוגבר להתלקחויות מינוריות של לופוס (יחס סיכון של 1.9, רווח בר-סמך 95% של 1.2-3.0), אך לא זוהה קשר מובהק סטטיסטית עם הסיכון להתלקחות מג’ורית.

זיהומים מג’וריים נקשרו עם עליה של פי 7.4 בסיכון להתלקחות מג’ורית של לופוס בתוך שלושה חודשים (רווח בר-סמך 95% של 2.2-24.6).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מדגישים את חשיבות מודעות וניטור הדוק אחר פעילות מחלה בחולים עם לופוס וזיהום מג’ורי עם התחלת טיפול מוקדם במקרה של התלקחות מחלה.

Lupus Science & Medicine, July 1, 2024

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה