אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול ב-Vocacapsaicin מפחית כאב ושימוש באופיואידים לאחר-ניתוח (Anesthesiology)

במאמר שפורסם בכתב העת Anesthesiology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי Vocacapsaicin במהלך ניתוח בוהן קלובה (Hallux Valgus) מפחית כאב ושימוש באופיואידים במהלך 96 השעות הראשונות לאחר-ניתוח, ללא רעילות מקומית או סיסטמית.

החוקרים השלימו מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שכלל 147 חולים שעברו ניתוח בוהן קלובה. המשתתפים חולקו באקראי לקבלת 14 מ”ל של Vocacapsaicin בריכוז 0.05 מ”ג/מ”ל,, Vocacapsaicin בריכוז 0.15 מ”ג/מ”ל, Vocacapsaicin בריכוז 0.30 מ”ג/מ”ל, או פלסבו, כל החולים קיבלו טיפול דומה במשככי כאבים סביב הניתוח.

המשתתפים היו במעקב במשך 96 שעות לאחר הניתוח, עם ביקורי מעקב לאחר 8, 15 ו-29 ימים לניטור כאב ותופעות לוואי.

התוצא העיקרי היה דרגת כאב כוללת במנוחה לאורך 96 השעות הראשונות לאחר הניתוח עם Vocacapsaicin בריכוז 0.30 מ”ג/מ”ל. תוצאי סיום משניים כללו את שיעור החולים שלא נדרשו לאופיואידים והצריכה הכוללת של אופיואידים לאורך 96 שעות, כמו גם מדדי כאב במהלך השבוע הראשון לאחר הניתוח.

מהנתונים עולה כי Vocacapsaicin בריכוז 0.30 מ”ג/מ”ל הפחית את הכאב במנוחה בהיקף של 33% במהלך 96 השעות הראשונות לעומת פלסבו (p=0.005). בסיכומו של דבר, 26% מהחולים שטופלו בתרופה הפעילה לא נדרשו לאופיואידים במהלך 96 השעות, זאת לעומת 5% מהחולים בזרוע הפלסבו (p=0.025).

בהשוואה לפלסבו, המינון הגדול ביותר של Vocacapsaicin גם לווה בירידה בצריכת אופיואידים בהיקף של 50% לאורך 96 השעות הראשונות (p=0.002) ובירידה במדדי כאב במנוחה בהיקף של 37% לאורך השבוע הראשון לאחר הניתוח (p=0.004).

החוקרים מדווחים כי לא תועדו הבדלים בשיעור, סוג, או חומרת אירועים חריגים בארבע קבוצות המחקר, דומה להחלמה אופיינית לאחר ניתוחי בוהן קלובה.

ממצאי המחקר מעידים כי למתן תוך-ניתוחי של Vocacapsaicin תתכן תועלת משמעותית בפרוצדורות ניתוחיות אחרות.

Anesthesiology, June 2024

לידיעה במדסקייפ

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה