אורתופדיה-פיזיותרפיה

ירידה משמעותית בצפיפות העצם בעת הפסקת טיפול הורמונלי לאחר גיל המעבר (Menopause)

WOMEN MENOPAUSE
מחקר חדש שפורסם ב-Menopause הראה כי נשים לאחר גיל המעבר שהפסיקו טיפול הורמונלי סבלו מאיבוד עצם משמעותי לאחר 5 שנים, בהשוואה לנשים שהמשיכו בטיפול ולא איבדו צפיפות עצם כלל

מחקר חדש שפורסם ב-Menopause הראה כי נשים לאחר גיל המעבר שהפסיקו טיפול הורמונלי סבלו מאיבוד עצם של -0.021 גרם/סמ”ר לאחר 5 שנים, זאת בהשוואה לנשים שהמשיכו בטיפול ולא איבדו מצפיפות העצם כלל, ולאלו שאף פעם לא טופלו בטיפול הורמונלי, שאיבדו בממוצע -0.012 גרם/סמ”ר.

“הפסקת השימוש בטיפול הורמונלי עלולה לגרום לאובדן עצם דומה לזו המתרחשת בזמן גיל המעבר”, ציינה אחת החוקרות במחקר והוסיפה כי המחקר הראה כי ” לאחר הפסקת הטיפול ההורמונלי נראה כי צפיפות מינרל העצם חוזרת לרמותיה טרם הטיפול ההורמונלי”.

המחקר היה מחקר עוקבה פרוספקטיבי עם נתונים על 961 נשים לאחר גיל המעבר, מתוכן בתחילת המחקר, כ-480 נשים סווגו כ”לא מטופלות בטיפול הורמונלי” ו-481 סווגו כ” מטופלות בטיפול הורמונלי”. רוב המשתתפות (71.7%) שהפסיקו את הטיפול עשו זאת תוך שנתיים מתחילת הטיפול, כש-336 נשים סך הכל הפסיקו את הטיפול.

המחקר הראה כי בעוד שלנשים לאחר גיל המעבר שהמשיכו בטיפול לא נצפה אובדן עצם בשנה החמישית למחקר, אלו שהפסיקו את הטיפול סבלו מאיבוד העצם המשמעותי ביותר מבין הקבוצות, עם אובדן עצם ממוצע של -0.021 גרם/סמ”ר. בנוסף, נשים לאחר גיל המעבר שמעולם לא טופלו סבלו מאובדן עצם של -0.012 גרם/סמ”ר.

החוקרים ציינו כי “פעילות גופנית לא השפיעה באופן משמעותי על צפיפות המינרלים בעצם (BMD) בקרב נשים לאחר גיל המעבר בין אם הן טופלו, הפסיקו או מעולם לא טופלו בטיפול הורמונלי”. עקב כך ציינו החוקרים כי “ההשפעה הפוטנציאלית שיש לפעילות גופנית ממוקדת על אובדן BMD בנשים מבוגרות לאחר גיל המעבר מחייבת חקירה נוספת”.

לכתבה ב-Healio

Menopause 30(12):p 1199-1205, December 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה