אורתופדיה-פיזיותרפיה

יעילות ובטיחות Brepocitinib בטיפול בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (Arthritis & Rheumatol)

במאמר שפורסם בכתב העת Arthritis & Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול ב- Brepocitinib בחולים עם דלקת מפרקים פסוריאטית (Psoriatic Arthritis) מהווה גישת טיפול בטוחה ויעילה להקלה על סימנים ותסמינים של המחלה הריאומטית.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי Brepocitinib הינו מעכב TYK2/JAK1 בשלבי פיתוח לטיפול במספר מחלות אימונולוגיות. היעילות והבטיחות של טיפול פומי ב- Brepocitinib נבחנה בקרב משתתפים עם דלקת מפרקים פסוריאטית פעילה בדרגה בינונית-עד-חמורה לאורך עד 52 שבועות.

החוקרים השלימו מחקר בשלב IIb, מבוקר-פלסבו, בו המשתתפים חולקו באקראי לקבלת Brepocitinib במינונים של 10 מ”ג, 30 מ”ג, או 60 מ”ג, שניתנו פעם ביום, או לזרוע פלסבו עם מעבר ל- Brepocitinib במינון 30 מ”ג או 60 מ”ג לאחר 16 שבועות.

התוצא העיקרי היה שיעורי התגובה בהתאם לקריטריוני ACR20 (שיפור של 20% במדד American College of Rheumatology) להערכת פעילות המחלה לאחר 16 שבועות. תוצאי סיום משניים כללו את שיעורי התגובה לפי קריטריוני ACR50/ACR70, שיפור של 75% ו-90% במדד PASI (או Psoriasis Area and Severity Index) ופעילות מחלה מינימאלית לאחר 16 שבועות ו-52 שבועות. עוד עקב החוקרים אחר אירועים חריגים לאורך תקופת המחקר.

מדגם המחקר כלל 218 משתתפים.

לאחר 16 שבועות, בקרב מטופלים ב- Brepocitinib במינון 30 מ”ג ו-60 מ”ג פעם ביום תועדו שיעורי תגובה גבוהים יותר לפי קריטריוני ACR20 (66.7% ו-74.6%, בהתאמה), בהשוואה לזרוע הפלסבו (43.3%) ושיעורי תגובה גבוהים יותר לפי קריטריוני ACR50/ACR70, PASI75/PASI90 ופעילות מחלה מינימאלית.

שיעורי התגובה נשמרו או השתפרו לאורך 52 שבועות.

אירועים חריגים היו ברובם בדרגה קלה או בינונית; אירועים חריגים חמורים תועדו ב-12 משתתפים (5.5%) וכללו זיהומים ב(2.8%) בזרוע הטיפול ב- Brepocitinib במינון 30 מ”ג ו-60 מ”ג. לא תועדו אירועים קרדיווסקולאריים מג’וריים או מקרי תמותה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול ב- Brepocitinib במינונים של 30 מ”ג ו-60 מ”ג פעם ביום עדיף על פלסבו להקלה על סימנים ותסמינים של דלקת מפרקים פסוריאטית. הטיפול התרופתי נסבל היטב לאורך 52 שבועות המחקר, עם פרופיל בטיחות התואם לזה שתואר במחקרים קודמים להערכת הטיפול התרופתי.

Arthritis & Rheumatol, May 17, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה