אורתופדיה-פיזיותרפיה

אחד מכל עשרה ילדים פיתח סיבוך לאחר ניתוח ארתרוסקופי לתיקון קרע מניסקוס (מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Arthroscopy Association of North America)

מנתונים חדשים שהוצגו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-Arthroscopy Association of North America עולה כי 11% מהילדים לאחר תיקון ארתרוסקופי של המניסקוס פיתחו סיבוכים לאורך שמונה חודשי מעקב, כאשר שיעור הסיבוכים הגבוה ביותר תועד באלו עם תיקון מבודד של המניסקוס.

במסגרת המחקר הפרוספקטיבי, רב-מרכזי, בחנו החוקרים את נתוני מערכת Clavien-Dindo לזיהוי סיבוכים בקרב למעלה מ-2,000 ניתוחים ארתרוסקופיים לתיקון מניסקוס בילדים. הם הוציאו מהמחקר חולים עם סיווג מסוג I עקב שונות גדולה מדי ולא תועדו חולים עם סיווג IV או V.

סיווג II לפי המערכת הנ”ל כולל כל סטיה מהמהלך התקין לאחר-ניתוח. לכן, במקרים של נוקשות וצורך מוגבר בפיזיותרפיה או ביקורים במרפאה, מדובר בסיווג II. בחולים הנדרשים להתערבות, דוגמת ניתוח, הסיווג משתנה ל-III.

החוקרים מדווחים כי כרבע מהחולים אובחנו עם קרע מניסקוס מבודד ובמרבית החולים תועד שילוב של קרע מניסקוס עם תיקון רצועה צולבת קדמית. שיעור הסיבוכים הכולל עמד על 11%, כאשר בקרב חולים עם קרע מניסקוס מבודד תועד שיעור סיבוכים של 14.25%, כאשר 5.5% מהמקרים כללו כישלון תיקון לאחר שמונה חודשים מהניתוח.

החוקרים לא הצליחו לזהות גורמים שהובילו לכישלון תיקונים אלו.

מנתונים עדכניים יותר של 3,777 תיקונים ארתרוסקופיים של מניסקוס, החוקרים זיהו שיעור כישלונות תיקונים של 1.2%, כאשר כ-6% מהתיקונים הכושלים תוארו בחולים לאחר תיקון מבודד של המניסקוס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בילדים עם קרע מבודד של המניסקוס תועד שיעור סיבוכים של 14.25% לאחר ניתוח תיקון ארתרוסקופי.

מתוך הכנס השנתי מטעם ה-Arthroscopy Association of North America

לידיעה ב-Healio

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה