אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של תוספת Methotrexate לטיפול ב-Adalimumab בחולים עם פסוריאזיס (J Eur Acad Dermatol Venereol)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי שיעורי הפסקת טיפול תרופתי כנגד פסוריאזיס לא היו גבוהים יותר בחולים תחת משלב Adalimumab (יומירה) עם Methotrexate, בהשוואה לטיפול ב- Adalimumab בלבד.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי נוגדנים כנגד תרופה עשויים להתפתח בחולים תחת טיפול ב- Adalimumab. נוגדנים אלו עשויים להאיץ פינוי Adalimumab ולהוביל להעדר תגובה משנית לטיפול התרופתי. טיפול משולב ב- Adalimumab עם Methotrexate מפחית את רמות הנוגדנים כנגד תרופה והדגים תועלת קלינית בחולים עם מחלות ריאומטיות. עם זאת, אין נתונים ארוכי-טווח אודות היעילות והבטיחות של הטיפול המשולב בחולים עם פסוריאזיס.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לבחון את תוצאות משלב Adalimumab עם Methotrexate, בהשוואה לטיפול מונותרפי ב- Adalimumab בחולים עם פסוריאזיס רובדית בדרגה בינונית-עד-חמורה, אשר לא קיבלו טיפול קודם כנגד Adalimumab.

החוקרים השלימו מחקר רב-מרכזי, אקראי ומבוקר, שנערך בהולנד ובלגיה. החולים נבדקו כל 12 שבועות עד לשבוע 145 והושלם איסוף נתונים אודות הישרדות התרופה, יעילות ובטיחות הטיפול, פרמקוקינטיקה ואימונוגניות של חולים שהחלו טיפול ב- Adalimumabבמשלב עם Methotrexate, בהשוואה לטיפול מונותרפי ב- Adalimumab.

מדגם המחקר כלל 61 חולים, כאשר 37 חולים (17 בזרוע הטיפול המונותרפי ו-20 בזרוע הטיפול המשולב) המשיכו את המעקב לאחר שנה אחת.

החוקרים מדווחים על מגמה של הישרדות ארוכה יותר של הטיפול התרופתי במשלב Adalimumab עם Methotrexate, בהשוואה לטיפול מונותרפי ב- Adalimumab לאחר 109 שבועות (54.8% לעומת 41.4%, P=0.326) ולאחר 145 שבועות (51.6% לעומת 41.4%, p=0.464).

לאחר 145 שבועות, 7 מבין 13 חולים קיבלו טיפול ב-Methotrexate.

בזרוע הטיפול ב- Adalimumab, 4 מבין 12 חולים שהשלימו את המחקר פיתחו נוגדנים כנגד התרופה, בהשוואה ל-3 מבין 13 חולים בקבוצת הטיפול המשולב ב- Adalimumab עם Methotrexate.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאי המחקר מעידים כי ניתן לשקול משלב Methotrexate עם Adalimumab בחולים נבחרים עם פסוריאזיס.

J Eur Acad Dermatol Venereol. 2023 Apr 4

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה