שיחה עם צ’טבוט עדיפה על שיחה עם רופא? (JAMA)

מחקר שנערך לאחרונה הראה כי צ'טבוט הגיב בצורה איכותית ואמפתית לשאלות המטופלים שהוצגו בפורום מקוון בתחום הבריאות

מחקר שנערך לאחרונה ופורסם ב-JAMA הראה כי צ’טבוט הגיב בצורה איכותית ואמפתית לשאלות המטופלים שהוצגו בפורום מקוון בתחום הבריאות. מחקרים עתידיים יוכלו להעריך אם השימוש בבינה מלאכותית עשוי לשפר את התגובות, להפחית את השחיקה של הרופא ולשפר את הטיפול.

הצמיחה של שירותי הבריאות הווירטואליים גרמה לעלייה בפניות המטופל לרופא אך במקביל גרמה  לעליה בשחיקתו ובשחיקת אנשי המקצוע האחרים במערכת הבריאות. לפיכך, השימוש בבינה מלאכותית (AI) עשוי לסייע במענה לשאלות של מטופלים ולהפחית את העומס מהרופא. מטרת המחקר הייתה להעריך את יכולתו של ה-ChatGPT במענה איכותי ואמפתי לשאלות המטופלים.

מחקר חתך זה התבסס על פורום ציבורי שכלל שיחות וירטואליות בין רופא למטופל מאוקטובר 2022, כך ששאלות המטופלים הוצגו ל- ChatGPTולאחר מכן תגובות הצ’טבוט הושוו לתגובות הרופאים והוערכו לפי טיב התגובה, איכות המידע שסופק והאמפתיה.

תוצאות המחקר הראו כי המעריכים העדיפו את תגובות הצ’טבוט על פני תגובות הרופא ב-78.6% מהמקרים (95% CI 75.0-81.8). כמו כן, תגובות הרופא הממוצעות היו קצרות משמעותית מתגובות הצ’טבוט (52 מילים לעומת 211  מילים. t = 25.4, P < .001). בנוסף, תגובות הצ’טבוט דורגו באיכות גבוהה יותר באופן מובהק מתגובות הרופא (t = 13.3, P < .001), כך שממוצע איכות התגובה של הצ’טבוט היה גבוה פי 3.6 מתגובות הרופא. מעבר לכך, תגובות הצ’טבוט היו אמפתיות יותר באופן מובהק  מתגובות רופא (t = 18.9; P < .001), כך שממוצע אמפתית התגובה של הצ’טבוט היה גבוה פי 9.8 מתגובות הרופא.

למאמר ב- JAMA

1 תגובה

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה