אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם טיפול בתר-ניתוחי בביספוספנטים עשוי להשפיע על שיעורי ניתוח חוזר של שתל לאחר החלפה מלאה של מפרק הקרסול? (Foot Ankle Injury)

במאמר שפורסם בכתב העת Foot & Ankle International מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול בתר-ניתוחי בביספוספנטים אינו מפחית את הסיכון לניתוחים חוזרים בחולים לאחר החלפה מלאה של מפרק הקרסול. עוד עולה מהנתונים כי מחלות רקע, פרט ליתר לחץ דם, אינן משפיעות על שיעורי ניתוחים חוזרים לאחר החלפה של מפרק הקרסול.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי לא ידוע אם טיפול בתר-ניתוחי בביספוספנטים עשוי להפחית את הסיכון לניתוחים חוזרים בחולים לאחר החלפה מלאה של מפרק הקרסול, אם כי יעילות הטיפול להפחתת ניתוחים חוזרים הודגמה בעבר בחולים לאחר ניתוח החלפה מלאה של מפרק הירך או הברך.

החוקרים בחנו את הנתונים ממאגר National Health Insurance Service ואספו מידע אודות המאפיינים הסוציו-דמוגרפיים, טיפול תרופתי, התערבויות ניתוחיות ותמותה אודות 50 מיליון קוריאנים. בין 2002 עד 2014, 6,391 מבין 7,300 חולים שעברו ניתוח החלפה מלאה של מפרק הקרסול לא קיבלו טיפול בביספוספנטים, בעוד ש-90 חולים טופלו בביספוספנטים.

שיעור ניתוחים חוזרים לאחר החלפה מלאה של מפרק הקרסול עמד על 7.9% בקרב חולים שקיבלו טיפול בביספוספנטים ועל 9.5% בקרב אלו שלא טופלו בתרופות ממשפחת ביספוספנטים, כאשר ההבדל בין הקבוצות לא היה מובהק סטטיסטית (p=0.251).

שיעורי הישרדות השתל לאורך זמן ירדו באופן עקבי.

מניתוח הנתונים עלה כי אבחנה של יתר לחץ דם לוותה בעליה של 24% בסיכון לניתוח חוזר לאחר החלפה מלאה של הקרסול (יחס סיכון של 1.242, p=0.017), אך מחלות רקע אחרות, דוגמת סוכרת, לא השפיעו על שיעור ניתוחים חוזרים לאחר החלפת מפרק הקרסול.

החוקרים קוראים להשלים מחקרים נוספים במטרה לבחון גורמים שונים העשויים להשפיע על הסיכון לניתוחים חוזרים לאחר החלפה מלאה של מפרק הקרסול.

Foot Ankle Injury, Apr 27, 2023

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה