אורתופדיה-פיזיותרפיה

מדד מסת גוף נמוך מעלה את הסיכון לתמותה לאחר-ניתוח ורטברופלסטיה בשל שבר חוליה (J Clin Med)

מדד מסת גוף נמוך הינו גורם סיכון אפשרי לתמותה ארוכת-טווח לאחר-ניתוח ורטברופלסטיה בשל שבר דחיסה של חוליות בחולים מבוגרים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Journal of Clinical Medicine.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מדד מסת גוף לפני ניתוח ובין תמותה ארוכת-טווח לאחר-ניתוח ורטברופלסטיה. הם בחנו באופן רטרוספקטיבי את הנתונים אודות חולים עם שברי דחיסה של החוליות שעברו ניתוח ורטברופלסטיה בין מאי 2013 ועד יוני 2020 במרכז רפואי בטאיוואן.

ניתוח סטטיסטי שימש להערכת ההשפעה של עודף-משקל/השמנת-יתר (מדד מסת גוף של 25 ק”ג/מ2 לעומת מדד מסת גוף נמוך יותר) ושל מדד מסת גוף כמשתנה רציף על שיעורי התמותה מכל-סיבה לאחר תקנון לגיל, מין, הרגלי עישון, סוכרת, יתר לחץ דם, מחלת כליות כרונית ואוסטיאופורוזיס.

מדגם המחקר כלל 164 חולים (גיל ממוצע של 75.8 שנים; 25.6% גברים; מדד מסת גוף ממוצע של 24.0 ק”ג/מ2) לאחר חציון מעקב של 785 ימים.

בהשוואה לחולים עם מדד מסת גוף נמוך מ-25 ק”ג/מ2 , באלו עם מדד מסת גוף של 25 ק”ג/מ2 ומעלה תועד סיכון נמוך יותר משמעותית לתמותה מכל-סיבה (יחס סיכון של 0.297, רווח בר-סמך 95% של 0.101-0.878). ממצאים אלו נותרו זהים כאשר החוקרים בחנו את מדד מסת הגוף כמשתנה רציף (יחס סיכון של 0.874, רווח בר-סמך 95% של 0.773-0.988).

החוקרים מסכמים וכותבים כי יש לכלול מדד מסת גוף נמוך במכלול גורמי הסיכון לתמותה בטווח הארוך לאחר ניתוח ורטברופלסטיה בשל שבר דחיסה של החוליות.

 

J Clin Med, Nov 2, 2022

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה