אורתופדיה-פיזיותרפיה

מפחיתים את הבירוקרטיה: האחריות על מכשירי שיקום וניידות יועברו ממשרד הבריאות לקופות החולים

משרד הבריאות

הממשלה אישרה היום (א) את ההחלטה על העברת האחריות על מכשירי שיקום וניידות ממשרד הבריאות לקופות החולים, זאת על מנת לשפר את השירות למטופלים בכלל ההיבטים הנוגעים לכך ולקצר את זמני ההמתנה לקבלת המכשירים.

מאז חקיקת חוק ביטוח בריאות ממלכתי וכניסתו לתוקף בשנת 1995 ועד היום, משרד הבריאות היה האחראי על האספקה של מכשירי שיקום וניידות ולא קופות החולים, כך שלמעט אספקת המכשירים, שירותים שונים בתחום השיקום הם באחריות ובמימון קופות החולים, לרבות אישפוז שיקומי, פיזיותרפיה, היוועצות והמלצות על מכשירי שיקום. פיצול האחריות בין משרד הבריאות לקופות החולים, גרם לכך שהמטופלים הלכו לגורם המטפל בקופת חולים, שהיה נותן הפניה איתה היו נדרשים להגיע למשרד הבריאות, דבר שתרם לקטיעת רצף הטיפול, לפגיעה בראייה הכללית של המטופל ולנטל בירוקרטי רב.

בשנה שעברה מונתה ועדה בין־משרדית, שכללה נציגים ממשרדי הבריאות, האוצר, הרווחה והמשפטים ונציגי קופות החולים, על מנת לבחון ולקדם את העברת האחריות ממשרד הבריאות לקופות החולים. שר הבריאות אימץ באחרונה את מסקנות הוועדה שהוקמה במשרדו, הממשלה אישרה אותן היום, וכעת שרי הבריאות והאוצר יחתמו על צו שיעגן אותן. מסקנות הועדה שהוגשו בחודש יוני האחרון ואומצו על ידי שר הבריאות, היו שהפיצול הקיים מייצר עומס בירוקרטי, פוגע במטופלים וברצף הטיפול ויוצר קשיים בנגישות לשירות, ואילו העברת האחריות לקופות החולים על מנת שיספקו את מלוא השירותים בתחום השיקום, צפוי לשפר את השירות. יחד עם זאת, נקבעו עקרונות ברורים לגבי סטנדרט ומנגנוני השירות, לרבות זמני המתנה ואפשרות הבחירה למבוטח, ומשרד הבריאות ישמש כרגולטור ומפקח על השירות.

יישום המעבר יעשה באופן הדרגתי, ובשתי פעימות: ב-1 ביולי 2023 תעבור האחריות על מכשירי השיקום והניידות הפשוטים, וב-1 ביולי 2024 תעבור האחריות על מכשירי השיקום והניידות המורכבים. במסגרת הועדה, סוכם כי קופות החולים יספקו את המכשירים גם למטופלים המתגוררים במסגרות החוץ ביתיות הקהילתיות של משרד הרווחה.

שירה סולומון
דוברת משרד הבריאות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה