אורתופדיה-פיזיותרפיה

התערבויות ריפוי בעיסוק בזמן האשפוז עשויות להפחית את הסיכון לאשפוזים חוזרים (Am J Occup Ther)

התערבויות ריפוי בעיסוק עשויות להוות גישה יעילה להפחתת אשפוזים חוזרים בחלק מהמבוגרים המאושפזים, כולל אלו המאושפזים לצורת ניתוח או טיפול במצבים רפואיים דחופים, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת American Journal of Occupational Therapy.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אשפוזים חוזרים לבית החולים עשויים להוביל לתוצאות טיפול פחות טובו בחולים, לצד עליה בהוצאות רפואיות. ההשפעה של התערבויות ריפוי בעיסוק במבוגרים מאושפזים על שיעור אשפוזים חוזרים לא נבחנה בעבר. כעת הם השלימו חיפוש שיטתי בספרות הרפואית להערכת ההשפעות של התערבויות ריפוי בעיסוק במבוגרים מאושפזים על שיעורי אשפוזים חוזרים.

החיפוש השיטתית בחמישה מאגרים אלקטרוניים הוביל לזיהוי שבעה מחקרים עם 16,718 משתתפים, אשר נכללו במטה האנליזה. מעדויות באיכות נמוכה עולה כי שיעור האשפוזים החוזרים בתוך חודש אחד היה קטן יותר במקרים בהם מבוגרים שאושפזו במחלקות פנימיות וכירורגיות לקחו חלק בהתערבויות ריפוי בעיסוק, בהשוואה לטיפול סטנדרטי.

מניתוח לפי תתי-קבוצות של ארבעה מחקרים עלו עדויות באיכות מתונה לפיהן התערבויות שהתמקדו במעבר מבית החולים לקהילה היו יעילות בהפחתת אשפוזים חוזרים בתוך חודש, בהשוואה לטיפול סטנדרטי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התערבויות ריפוי בעיסוק בזמן אשפוז עשויות לסייע בהפחתת הסיכון לאשפוזים חוזרים של מבוגרים. הם קוראים למטפלים להבין טוב יותר את החשיבות והערך של ריפוי בעיסוק במניעת אשפוזים חוזרים ברי-מניעה.

Am J Occup Ther. 2022 Jan 1

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה