אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוספי ויטמין D עשויים להקל על דיכאון (מתוך כנס ה-APA)

מתוצאות מטה-אנליזה עדכנית, שהוצגו במהלך כנס ה-APA (American Psychiatric Association), עולה כי תוספי ויטמין D עשויים לסייע בהקלה על תסמיני דיכאון. החוקרים מדווחים כי בחולים עם חסר ויטמין D ודיכאון תועדה התגובה ביותר לתוספים, אך יש עדויות כי תוספים אלו הובילו לשיפור תסמיני דיכאון גם באלו עם רמות ויטמין D תקינות.

החוקרים ערכו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה של מחקרים אקראיים ומבוקרים, אשר פורסמו בין 2011-2016 ובחנו את ההשפעה של תוספי ויטמין D על תסמיני דיכאון. מספר המשתתפים במחקרים אלו נע בין 40-746 משתתפים. סוג ואופן מתן תוספי ויטמין D השתנה, כמו גם משך המחקר (בין 3 שבועות ועד 52 שבועות) והתוצאות, לדוגמא:

·       מחקר בן שישה שבועות שפורסם בשנת 2011 לא זיהה כל השפעה לתוספי Cholecalciferol במינון 5,000 יחידות על שיעורי דיכאון בקבוצה של צעירים בריאים.

·       מחקר בן שמונה שבועות שפורסם בשנת 2013 מצא כי תוספי ויטמין D3 במינון יומי של 1,500 יחידות עם Fluoxetine במינון 20 מ”ג היה עדיף על Fluoxetine בלבד בהקלה על תסמיני דיכאון בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי.

·       מחקר בן שלושה חודשים מצא כי שתי זריקות יחידות לתוך השריר של ויטמין D במינון של 150,000-300,000 יחידות הוביל לשיפור במדדי דיכאון במבוגרים מדוכאים עם חסר ויטמין D.

·       מחקר בן שמונה שבועות מצא כי תוספים שבועיים של 50,000 יחידות במתן פומי הובילו לשיפור במדדי דיכאון בחולים עם הפרעת דיכאון מג’ורי.

·       מחקר בן 52 שבועות מצא כי תוסף שבועי של ויטמין D3 במינון 50,000 יחידות לא הפחית משמעותית תסמיני דיכאון בחולי דיאליזה מדוכאים.

החוקרים מדווחים כי תוספי ויטמין D הובילו לשיפור בתסמיני דיכאון, עם גודל השפעה בינוני. אמנם הייתה הטרוגניות מסוימת בין המחקרים, אך בסיכומו של דבר, זוהתה השפעה לתוספים אלו על תסמיני דיכאון.

להערכת החוקרים, על רופאים לבדוק את רמות ויטמין D ולהתחיל טיפול בתוספי ויטמין במידת הצורך. הם מדגישים כי אין כל נזק במתן תוספים אלו וכי במרבית המטופלים רמות נמוכות של ויטמין D.

מתוך כנס ה-APA

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה