אורתופדיה-פיזיותרפיה

בטיחות טיפול ב-Radium-223 Dichloride בגברים עם סרטן ערמונית וגרורות לעצמות (Eur Urol)

ערמונית

מתוצאות מחקר ALSYMPCA שפורסמו בכתב העת European Urology עולה כי טיפול ב-Radium-223 Dichloride בטוח בטווח הארוך בגברים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס עם גרורות סימפטומטיות לעצמות.

במחקר בשלב 3 נכללו 572 חולים במטרה לבחון את הבטיחות ארוכת הטווח של הטיפול לאחר השלמת שש זריקות (83% מהחולים טופלו ב-Radium-223 ו-71% חולקו לקבוצת הפלסבו). במהלך המעקב, 88% (355 מבין 405 חולים) מהמטופלים בקבוצת ההתערבות ו-92% (153 מבין 167 חולים) בקבוצת הפלסבו פרשו מהמחקר, בעיקר עקב תמותה (70% ו-63% , בהתאמה).

ההיארעות הכוללת של דיכוי מח עצם עמדה על 3% או פחות, והיארעות אירועים חריגים לא-המטולוגים עמדה על עד 1%. הממאירויות המשניות המעטות עליהן דווח במהלך המעקב ארוך הטווח לא יוחסו לתרופת המחקר. לא תועדו סוגיות בטיחות חדשות במהלך המעקב ארוך הטווח.

מומחים שלא לקחו חלק במחקר מציינים כי למרות שהמחקר הצביע על תועלת הישרדותית של Radium-223 בחולים עם סרטן ערמונית עמיד לסירוס וגרורתי, מחקרים שפורסמו לאחרונה הצביעו על תועלת משמעותית ל-Docetaxel בסרטן ערמונית גרורתי, רגיש לסירוס, רמז לכך שטיפול סיסטמי מוקדם יותר עשוי להביא לתועלת רבה יותר, בהשוואה לשימוש בתכשירים אלו כאשר המחלה עמידה לסירוס.

המסר העולה מהמחקר הוא כי ל-Radium-223 פרופיל בטיחות מצוין בטווח הארוך לאחר שלוש שנות מעקב.

Eur Urol 2017

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה