אורתופדיה-פיזיותרפיה

טיפול בואנקומיצין מפחית תמותה מכל סיבה בהשוואה למטרונידאזון במטופלים עם Clostridium difficile חמור (JAMA Intern Med)

תמותה בטווח 30 יום מכל סיבה מבין המטופלים שסבלו מזיהום עיקש חמור של קלוסטירדיום (

Clostridium difficile CD) הייתה נמוכה יותר באופן מובהק אצל אלה שטופלו בקו ראשון עם vancomycin בהשוואה לאלה שטופלו ב-metronidazole , כך לפי מחקר רטרוספקטיבי חדש שכלל למעלה מ-10,000 מטופלים המתפרסם השבוע ב- JAMA Intern Med .

החוקרים מדווחים כי לא היה הבדל בשיעורי חזרה של CDI בין שתי הקבוצות.

החוקרים מדגישים כי מדובר על המחקר הגדול ביותר שנעשה בתחום. כמו כן הם מציינים שההנחיות הנוכחיות ממליצות על הטיפול במטרונידאזון כטיפול קו ראשון, במיוחד למקרים קלים עד בינוניים של CDI .

למקרים חמורים של CDI , ההנחיות שפורסמו ב-2010 ע”י החברה האמריקאית למחלות זיהומיות והחברה לאפידמיולוגיה ממליצות על שימוש בואנומיצין.

עם זאת, החוקרים מציינים שלמרות העדויות לכך שהשימוש בואנומיצין גדל נראה שנדרשו מס’ שנים לאימוץ ההנחיות הללו. נתוני המחקר החדש מחזקים עדויות ממחקרים קטנים קודמים , אקראיים ומבוקרים אשר הראו כי לא היה הבדל בשיעור ההישנות של CDI בין שתי התרופות.

במחקר הנוכחי שהיה רטרוספקטיבי, עם קבוצות תואמות בפרוטוקול של כוונה לטפל, החוקרים ניתחו מידע על מטופלים שטופלו ב-CDI במערכת הבריאות לגמלאי צבא בין ינואר 2005 לדצמבר 2012. יעדי המחקר המרכזיים היו תמותה מכל סיבה בתוך 30 יום, והישנות של CDI .

האבחנה של CDI אושרה באמצעות דגימות עבור רעלן C difficile . ההתאמה של המטופלים נעשתה בכדי לשלוט בהבדלים בגורמי סיכון בין המטופלים בשתי הקבוצות.

במהלך תקופת המחקר נכללו 47,471 מטופלים שעמדו בקריטריוני המחקר. מבין אלה, 2,068 (4.4%) קיבלו ואנומיצין כטיפול קו ראשון ו-8,069 טופלו במטרונידאזון.  מבין 10,137 מטופלים אלה היו 3,130 שהוגדרו כלוקים ב-CDI חמור . מהם 629 (20.1%) קיבלו ואנומיצין ו-2,501 (79.9%) קיבלו מטרונידאזון.

שיעור התמותה מכל סיבה ב-30 יום עבור כלל הקבוצה הזו היה 10.2% . בניתוח לפי קבוצות טיפול, שיעור התמותה עמד על 6.7% מבין המטופלים עם CDI קל עד בינוני ו-18.9% מבין אלה עם CDI חמור.

מטופלים בקבוצת הואנומיצין היו בסיכון נמוך יותר של 20% לתמותה בהשוואה לאלה שטופלו במטרונידאזון : 8.6% לעומת 10.6% , P = .01 .

תוצאה זו נבעה בעיקר מההבדל בתמותה בקרב המטופלים עם CDI חמור. מבין אלה שטופלו בואנומיצין שיעור התמותה היה 15.3% בהשוואה ל-19.8% באלו שטופלו במטרונידאזון. לעומת זאת, בקרב אלה שהיו עם CDI קל עד בינוני שיעורי התמותה היו 5.9% ו-6.9% בהתאמה, ללא הבדל מובהק סטטיסטי (P = .22).

החוקרים מציינים ששכיחות CDI עלתה במהלך 20 השנה האחרונות מסיבות לא ברורות. שיעורי החזרה נעים בין 15% ל-50%, בעיקר בשל שינויים בחיידקי המעי שעלולים להחמיר בשל טיפול אנטיביוטי.

במחקר הנוכחי, כ-16% מהמטופלים לקו בזיהום חוזר. שיעורי החזרה היו כאמור דומים בין שתי קבוצות הטיפול.

החוקרים מציינים שהחלוקה לקבוצות לא הייתה אקראית והיא עשוייה להשפיע על ההבדלים בתוצאות המחקר. בנוסף, למרות שבוצעה התאמה על בסיס התאמת משתנים, עדיין יכולים להיות גורמים שלא נמדדו ואשר עשויים להשפיע על התוצאות.

יחד עם זאת, החוקרים סבורים שהתוצאות מהוות עדות חשובה לכך שואנומיצין עשוי להיות הטיפול המועדף , בעיקר במטופלים עם CDI חמור.

JAMA Intern Med. Published online February 6, 2017. Full text

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Dupilumab לאורך חמש שנים כנגד אטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    עדויות חדשות תומכות ביעילות ובטיחות Dupilumab לאורך חמש שנים כנגד אטופיק דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    לאורך חמש שנים, טיפול ב- Dupilumab (דופיקסנט) הדגים פרופיל בטיחות מקובל ויעילות ממושכת, עם שיפור משמעותי בסימנים ותסמינים של אטופיק דרמטיטיס בחולים עם מחלת עור בדרגה בינונית-עד-חמורה. מחר LIBERTY AD בשלב 3 הינו מחקר הארכה בתווית-פתוחה להערכת בטיחות ויעילות Dupilumab ב-2,677 מבוגרים עם אטופיק דרמטיטיס בדרגה בינונית-עד-חמורה אשר לקחו בעבר חלק במחקרי Dupilumab לאורך חמש […]

  • קרם Roflumilast אושר לטיפול באקזמה בחולים מגיל שש שנים ומעלה (מתוך הודעת ה-FDA)

    קרם Roflumilast אושר לטיפול באקזמה בחולים מגיל שש שנים ומעלה (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי (Food and Drug Administration) אישרו התוויה חדשה לטיפול בקרם Roflumilast בריכוז 0.15% כנגד אטופיק דרמטיטיס בדרגה קלה-עד-בינונית במבוגרים וילדים מגיל שש שנים ומעלה. המומחים מסבירים כי קרם Roflumilast, אשר פותח ע”י חברת Arcutis Biotherapeutics, הינו מעכב PDE-4 מקומי ללא-סטרואידים, אשר אושר בעבר בריכוזים גבוהים לטיפול בסבוריאה ופסוריאזיס רובדי. האישור הנוכחי מבוסס […]

  • התועלת של Spironolactone בנשים עם הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    התועלת של Spironolactone בנשים עם הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology עולה כי ל- Spironolactone תועלת בנשים בגיל הפוריות עם אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה בדרגה קלה, בפרט במידה והטיפול ניתן בשלב מוקדם. המחקר הרטרוספקטיבי כלל 157 נשים בגילאי 12-50 שנים (גיל חציוני של 36.5 שנים) עם אבחנה של הידראדניטיס סופורטיבה, אשר טופלו ב- Spironolactone במשך לפחות […]

  • התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    התועלת של משלב פרדניזון ואוגמנטין בטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה (Int J Women’s Dermatol)

    טיפול פומי משולב בפרדניזון ואוגמנטין מהווה גישת טיפול קצר-טווח יעילה לטיפול בהתלקחויות הידראדניטיס סופורטיבה ומפחית את היקף הביקורים לחדרי מיון, כך עולה מנתונים שפורסמו בכתב העת International Journal of Women’s Dermatology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי למרות טיפול ארוך-טווח, חולים עם הידראדניטיס סופורטיבה חווים לעיתים קרובות התלקחויות של המחלה. לעיתים קרובות חולים עם התלקחות המחלה […]

  • ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    ארבעה מכל עשרה אנשים ברחבי העולם סובלים מסבוריאה דרמטיטיס (JAMA Dermatology)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Dermatology עולה כי סבוריאה דרמטיטיס (Seborrheic Dermatitis) פוגעת בכ-4% מכלל האוכלוסייה, עם הבדלים משמעותיים בין קבוצות גיל, אוכלוסיות ואזורים שונים, עם שכיחות גבוהה יותר במבוגרים לעומת ילדים. החוקרים השלימו מטה-אנליזה שכללה 121 מחקרים עם למעלה מ-1.2 מיליון מטופלים עם אבחנה של סבוריאה דרמטיטיס על-ידי רופא. המחקרים שנכללו בסקירה הנרחבת […]

  • זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    זיהומים מסכני-חיים נדירים בתינוקות שנולדו במועד עם שלפוחיות או פוסטולות (Pediatrics)

    בתינוקות שנולדו במועד וללא חום עם שלפוחיות או פוסטולות קיים סיכון נמוך מאוד לזיהומים מסכני-חיים לאחר שלילת אבחנה אפשרית של זיהום בנגיף HSV (או Herpes Simplex Virus), כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Pediatrics. החוקרים בחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות של תינוקות בגיל עד 60 ימים עבורם הוזמן ייעוץ רופא עור בשישה מרכזים […]

  • גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי שיעורי התמותה משנית לאנדוקרדיטיס זיהומי במבוגרים עם מחלת לב מולדת הם נמוכים, אך טיפול שמרני במקרים אלו מלווה בסיכון הגבוה ביותר לתמותה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת לב מולדת זרימת דם טורבולנטית חריגה מלווה בסיכון הגבוה ביותר לאנדוקרדיטיס זיהומי. למרות התקדמות באבחנה וטיפול, […]

  • תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    תכשירים אנטי-פסיכוטיים מסוימים מלווים בסיכון מוגבר לדלקת ריאות (JAMA Psychiatry)

    טיפול במינון גבוה של תרופות אנטי-פסיכוטיות, בפרט Quetiapine, Clozapine ו-Olanzapine, מלווה בסיכון מוגבר לדלקת ריאות בחולים עם סכיזופרניה, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת JAMA Psychiatry. טיפול מונותרפי בתכשירים עם עומס אנטי-כולינרגי גבוה גם מעלה את הסיכון לדלקת ריאות. החוקרים התבססו על מספר מאגרי נתונים ארציים ובחנו את הנתונים אודות חולים שטופלו בשל סכיזופרניה […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה