אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת תוצאות טיפול לסתירת השפעות Dabigatran (מתוך כנס מטעם ה- American Heart Association)

לתרופה חדשה שנועדה לסתור את ההשפעות נוגדות הקרישה של Dabigatran (פרדקסה) הייתה השפעה כמעט מיד לאחר העירוי, עם השפעה שנותרה למשך כיומיים, כך עולה מנתונים חדשים אודות כ-500 חולים שנטלו את הטיפול הפומי ופיתחו דימום חמור או נדרשו לניתוח דחוף.

מחקר RE-VERSE AD כלל חולים מ-173 אתרים ב-39 מדינות, שטופלו ב-Idarucizumab במינון 5 מ”ג בשני עירויים עוקבים בתווית-פתוחה, שהיו במעקב למשך 90 ימים, ללא קבוצת ביקורת (מאחר ולדברי החוקרים זהו צעד לא אתי). המדגם כלל שתי קבוצות חולים, המייצגות את ההתוויות העיקרית לדרישה למתן טיפול לסתירת ההשפעה נוגדת הקרישה: 298 חולים נכללו בקבוצה הראשונה (דימום לא-נשלט) ו-196 חולים נכללו בקבוצה השניה (דרישה לניתוח או פרוצדורה דחופה). כמעט בכל המקרים ההתוויה לטיפול נוגד-קרישה הייתה פרפור פרוזדורים.

חציון הזמן מנטילת המנה האחרונה עמד על 14.2 שעות ו-18 שעות, בהתאמה. כ-62% מהחולים בכל קבוצה נטלו Dabigatran במינון 110 מ”ג, פעמיים ביום, כמעט כל החולים האחרים נטלו מינון של 150 מ”ג, פעמיים ביום.

הסגת השפעות נוגדות-קרישה נמדדה בשני דרכים ונבחנה במעבדה מרכזית. התנרמלות dTT (Diluted Thrombin Time) תועדה בתוך 4 שעות ב-98.7% מהמטופלים בקבוצה הראשונה וב-98.6% מהמטופלים בקבוצה השניה. התנרמלות זמן קרישה בתוך 4 שעות תועדה ב-81.5% ו-83.5% מהחולים, בהתאמה. הזמן עד להומאוסטזיס כפי שנקבע לפי הרופאים עמד בממוצע על 3.5 ו-4.5 שעות, בהתאמה.

חידוש נוגד-קרישה פומי לאחר הסגת ההשפעה נוגדת הקרישה, ע”י מתן Dabigatran בשני-שליש מהמקרים, תועד ב-72% מהחולים בקבוצה הראשונה לאחר חציון של 5.3 ימים ממתן הטיפול לסתירת השפעת Dabigatran; שיעור זה עמד על 90% מהחולים בקבוצה השניה לאחר חציון מרשים של 1.2 ימים.

שיעור אירועים תרומבוטיים לאחר 30 ימים עמד על 4.5%, כאשר מרבית האירועים תועדו בתקופה שלאחר מתן Idarucizumab ולפני חידוש טיפול נוגד-קרישה. אירועים אלו כללו שמונה מקרים של אירוע מוחי איסכמי, שבעה מקרים של פקקת ורידים עמוקים, שבעה מקרים של אוטם לבבי, ארבעה מקרי תסחיף ריאתי וארבעה מקרים של תסחיף ריאתי ופקקת ורידים עמוקים.

החוקרים מציינים כי מחקרים להערכת Andexanet Alfa לא כללו חולים לפני התערבות ניתוחית, למרות שצפוי כי יעשו כן בעתיד. לאור זאת, בשלב זה אישור טיפול זה אינו כולל מקרים בהם ישנה התוויה לניתוח דחוף.

מתוך כנס מטעם ה- American Heart Association

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה