אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת הצורך בהמשך טיפול תרופתי קבוע בחולים הנוטים למות (J Am Geriatr Soc.)

במאמר שפורסם בכתב העת Journal of the American Geriatrics Society מדווחים חוקרים מהולנד על ממצאי מחקר חדש, מהם עולה כי לא נערך דיון נרחב אודות הפסקה אפשרית של טיפולים תרופתיים מיותרים בחולים הנוטים למות.

במסגרת המחקר ראיינו החוקרים 17 חולים, 12 קרובי משפחה, 20 מומחים ו-12 רופאים כלליים. תוחלת החיים הצפויה של כל החולים עמדה על פחות משלושה חודשים.

שלושה מבין 17 החולים עדיין היו בחיים שישה חודשים לאחר הראיון, אך האחרים הלכו לעולמם לאחר 55 ימים, בממוצע. מרבית החולים סבלו מממאירות (12 חולים), הגיל הממוצע של החולים עמד על 71 שנים.

בסיכומו של דבר, החולים, קרובי המשפחה שלהם והרופאים חשו כי באופן אידיאלי, יש להפסיק את הטיפול התרופתי המיותר בחולים הנוטים למות. הן החולים והן קרובי המשפחה דיווחו כי היו מסכימים להפסיק את הטיפול התרופתי.

עם זאת, החולים אמרו עוד כי הפסקת התרופה עשויה לגרום להם לתחושה כי הרופאים ויתרו עליהם. אחת השאלות שעלו הייתה “דמיין כי הרופא היה דן עימך בנושא זה בשלב מוקדם יותר, כיצד היית מרגיש במקרה זה?. אחד החולים הסביר כי במקרה זה היה חש כי אכן ויתרו עליו.

בראיונות עם הרופאים חלקם מסר כי הסיבות לכך שלא שקלו הפסקת טיפול תרופתי, העשוי להיות מיותר, כללו בין היתר חוסר מודעות, עדיפות נמוכה וחוסר ודאות באשר להשלכות השינוי התרופתי.

חשש נוסף שהעלו הרופאים נגע לנושא הדיון באשר להפסקת הטיפול התרופתי עם החולים, שבאופן זה יציב אותם מול מותם הקרב ועלול להוביל לתחושות כי אינם מקבלים את הטיפול הטוב ביותר.

החוקרים מציינים כי כאשר רופאים דנים בנושא הפסקת טיפול תרופתי, הם נוטים להתמקד בחוסר הצורך בהמשך טיפול באותן תרופות, במקום להתמקד ביתרונות של הפסקת הטיפול.

J Am Geriatr Soc. Published online October 17, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה