אורתופדיה-פיזיותרפיה

חולים רבים לאחר שבר ממשיכים בטיפול תרופתי שהעלה את הסיכון לשברים (JAMA Intern Med)

חולים מבוגרים לאחר שבר לעיתים קרובות נוטלים תרופות העשויות להגדיל את הסיכון לשברים, וגם לאחר שבר, פחות מ-10% מהם מפסיקים את נטילת התרופות הללו, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת JAMA Internal Medicine.

החוקרים התבססו על נתונים אודות כ-168,000 מבוטחי מדיקייר, למעלה מ-80% מהם נשים, בגיל ממוצע של 80 שנים, לאחר שבר ירך, כתף או שורש כף יד. הם השוו את הרשומות של חולים אלו עם ניפוקי תרופות לזיהוי חולים שנטלו תרופות המעלות את הסיכון לנפילה, פוגעות בצפיפות העצם או קשורות באופן כלשהו לסיכון מוגבר לשברים.

כ-75% מהחולים לאחר שבר נטלו אחת מהתרופות הללו. בעוד ש-7% מהחולים הפסיקו את הטיפול התרופתי לאחר השבר, שיעור דומה החל בתרופה חדשה הקשורה גם היא בסיכון מוגבר לשברים.

חלק מהתרופות הללו משפיעות על הזיכרון ושיווי המשקל, דוגמת כדורי שינה, העשויים להוביל לנפילות. תרופות לאיזון לחץ דם מובילות לשינויים בלחץ הדם העשויים להוביל לנפילות. תרופות אחרות, דוגמת פרדניזון או תרופות לצרבת, מעלות את הסיכון לאובדן עצם.

החוקרים כותבים כי בחולים לאחר שבר ירך, כתף או שורש כף יד, חשוב לבחון את כל התרופות שנוטל המטופל ולזהות הזדמנות להפסקת תרופות העלולות להגדיל את הסיכון לשברים בעתיד.

JAMA Intern Med 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה