אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם שימוש בסמארטפונים במיטה גורם לאובדן ראיה זמני? (The New England Journal of Medicine)

השימוש במכשירי סמארטפון במיטה בחושך עשוי לגרום לאובדן ראיה זמני, כך מזהירים מומחים במאמר שפורסם בכתב העת New England Journal of Medicine, בעקבות הערכת שני מקרים של מטופלים שפנו להערכה רפואית בשל אירועים חוזרים של עיוורון זמני.

המקרה הראשון כלל אישה בת 22 שנים, שדיווחה על הפרעה בראיה בעין ימין בלילה במשך מספר חודשים. במקרה השני מדובר היה באישה בת 40 שנים, שסבלה מהפרעות ראיה בעין אחת במשך שישה חודשים, שהופיעו עד 15 דקות לאחר השכמה בבוקר.

כאשר שתי הנשים נבדקו במרפאה נוירו-אופתלמולוגית, נמצא כי התסמינים בשתי הנשים התפתחו דקות לאחר שצפו במסך הסמארטפון בזמן ששכבו במיטתן בחושך. מהערכה נוספת עלה כי שתי הנשים נהגו להסתכל במכשיר הנייד עם עין אחת בלבד, בזמן ששכבו על הצד והעין השניה הייתה מכוסה ע”י הכרית.

המומחים הסבירו כי בעוד שעין אחת התרגלה לחושך, השניה התרגלה לאור בהיר ממסך הטלפון. כאשר האישה שבה להשתמש בשתי העיניים, זו שבהתה במסך המכשיר לא הצליחה להתמודד עם החושך, דבר שהוביל לתחושת אובדן ראיה.

שני החוקרים שחזרו את הנסיבות בעצמם, תוך בהיה במסך הטלפון הנייד בחושך עם עין אחת בלבד ומצאו כי נדרשו מספר דקות עד להתאוששות העיניים שלהם.

The New England Journal of Medicine

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה