אורתופדיה-פיזיותרפיה

מומחים מפרטים את התועלת של פעילות גופנית בנשים לאחר מנופאוזה (Maturitas)

הקפדה על תכנית פעילות גופנית במהלך ולאחר מנופאוזה עשויה להפחית תסמיני מנופאוזה ולשמר את תפקוד הלב, שריר, עצם ומוח, כך לפי פאנל מומחים מספרד, שבמאמר שפורסם בכתב העת Maturitas פרט את רשימת היתרונות של פעילות גופנית.

לדברי המומחים, יש נתונים רבים בספרות הרפואית אודות ההשפעה החיובית של פעילות גופנית על מספר איברים ומערכות בגוף, דוגמת מערכת קרדיווסקולארית, בריאות העצם ואף תפקוד קוגניטיבי.

אימוני תנגודת מסייעים בשמירת מסת ותפקוד השריר, שיפור גמישות ושיווי משקל ועשויים לסייע בשיפור מוגבלות. אובדן מסת שריר נפוץ במהלך ולאחר מנופאוזה.

סוגים ספציפיים של פעילות גופנית, דוגמת פילאטיס, עשויים לספר את שיווי המשקל ולהפחית את הסיכון לנפילות, ופעילות גופנית בכללותה מסייעת בשמירת לחץ עורקי תקין או הפחתת לחץ במקרים של לחץ מוגבר, כמו גם שיפור בריאות קרדיווסקולארית.

פעילות גופנית נרחבת יותר נקשרה עם סיכון מופחת לדמנציה, חרדה ודיכאון, לשיפור איכות שינה, והפחתת כאב בנשים עם פיברומיאלגיה או סרטן שד. אימוני אינטרבל בעצימו גבוהה, פילאטיס ואימוני תנגודת הם הפעילויות הטובות ביותר לנשים לאחר מנופאוזה.

היתרונות של פעילות גופנית הכי בולטות בנשים המקפידות על פעילות עקבית לאורך פרק זמן ארוך.

היתרון של פעילות גופנית הוא שגם עם היקף פעילות קטן יש תועלת משמעותית. פעילות גופנית הינה גורם קריטי בכל גישת הזדקנות בריאה.

אחד המחקרים בבריטניה מצא כי בנשים שהקפידו על פעילות גופנית בתדירות של 3-6 פעמים בשבוע תועדה תועלת אופטימאלית מבחינת מחלת לב כלילית, מחלה צרברווסקולארית או קרישי דם. הגנה מפני אובדן מסת עצם עשויה לדרוש פעילות מאומצת יותר, אך גם במקרה זה, פעילות גופנית יומית קלה עשויה לספק הגנה מפני סיכון לנפילות, דבר העשוי להשפיע משמעותית על צפיפות העצם ולהגן מפני שברים.

מגוון מחקרים אקראיים ומבוקרים הוכיחו את ההשפעה החיובית של פעילות גופנית על גורמי סיכון, מחלות או תלונות הנוגעות למנופאוזה או גיל מתקדם. עם זאת, פעילות גופנית הינה מונח רחב ויש סוגים שונים של תכניות אימונים השמות דגש על מהירות, כוח, עוצמה, סיבולת או קואורדינציה.

מרבית הנשים לאחר מנופאוזה והקשישים בגרמניה ובארצות הברית אינם עומדים בהמלצות לפעילות גופנית.

Maturitas 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה