אורתופדיה-פיזיותרפיה

שילוב פעילות אירובית עם מדיטציה מביא להקלה בדיכאון מג’ורי (Transl Psychiatry)

שילוב פעילות אירובית ומדיטציה פעמיים בשבוע מוביל לשיפור משמעותי בתסמיני הפרעת דיכאון מג’ורית כבר לאחר שמונה שבועות, כך עולה מנתונים חדשים, שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Translational Psychiatry.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אימון MAP (Mental and Physical) הינה גישה חדשה המשלב אימון מנטאלי דרך מדיטציה ופעילות גופנית דרך תרגילים אירוביים. ההתערבות אומצה ממחקרים שמצאו כי אימונים אלו הובילו לעליה בנוירוגנזה במוח של מבוגרים.

במסגרת המחקר הנוכחי כל מפגש כלל 30 דקות של מדיטציה (Focused Attention Meditation) ו-30 דקות של פעילות אירובית בעצימות בינונית. מדגם המחקר כלל 52 משתתפים, שהשלימו שמונה שבועות התערבות, שכללה שני מפגשים בשבוע. לאחר ההתערבות, 22 משתתפים עם הפרעת דיכאון מג’ורי דיווחו על הקלה משמעותית בתסמיני דיכאון. 30 המשתתפים הבריאים גם דיווחו על הפחתה בתסמיני דיכאון במהלך המעקב.

מעבר לשיפור הפסיכולוגי, לאחר ההתערבות נרשמה עליה בפעילות עצבית מסונכרנת, כפי שנמדדה לפי תיעוד ERP (Event-Related Brain Potentials) בבדיקות EEG (Electroencephalogram) במהלך משימות בקרה קוגניטיבית. באופן ספציפי, החוקרים זיהו בקרב משתתפים עם הפרעת דיכאון מג’ורי עליה באמפליטודת מרכיבי N2 ו-P3 בהשוואה למדדים בתחילת המחקר.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו מעידים כי שילוב מדיטציה ופעילות אירובית עשויה להיות יעילה במיוחד לשיפור בקרה קוגניטיבית והפחתת תסמיני דיכאון.

Transl Psychiatry. Published online February 2, 2016

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה