אורתופדיה-פיזיותרפיה

מאיזה מחלות סובל העולם ? בעיקר כאבי גב ובאזור שלנו מ…דכאון חמור (LANCET)

מחקר שהתפרסם החודש ב-LANCET ע”י המכון להערכת ומדידת בריאות בסיאטל מציג תמונת מצב גיאוגרפית של 301 מחלות אקוטיות וכרונית ב-188 מדינות שונות בשנים 1990-2013. 

החוקרים מסכמים כי הזדקנות האוכלוסייה בעולם מובילה לעלייה ניכרת במס’ האנשים הסובלים ממחלות ופציעות קודמות. שיעורי האנשים הנהנים משנות חיים ללא מוגבלות נמצאים בירידה איטית הרבה יותר מאשר שיעורי התמותה. בנוסף, הם מעריכים כי ההשלכות הלא קטלניות של מחלות שונות יידרשו יותר ויותר תשומת לב ומשאבים של מערכות הבריאות בעולם. מבחינה גאוגרפית נראה שהתופעה של מעבר למחלות לא קטלניות כמקור לנטל בריאותי בולטת בעיקר באפריקה מדרום לסהרה.

החוקרים סבורים שהמימצאים עשויים לסייע בייזום פרוייקטים בריאותיים באמצעות בחינה של מגמות אפידמיולוגיות והבנה טובה יותר של השונות בין המדינות השונות.

Global, regional, and national incidence, prevalence, and years lived with disability for 301 acute and chronic diseases and injuries in 188 countries, 19902013: a systematic analysis for the Global Burden of Disease Study 2013

במאמר שהתפרסם באקונומיסט ותורגם בדהמרקר מוצגת מפה עולמית של תחלואה . מסתבר שכאבי גב תחתון היא המחלה המובילה הנפוצה ביותר על מפת העולם. אגב, כפי שניתן לראות במפה המוצגת בקישור שלהלן, באיזור ישראל המחלה הנפוצה ביותר היא דווקא …דכאון חמור.

לכתבה ולתרשים בדהמרקר

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה