אורתופדיה-פיזיותרפיה

סיכון מוגבר לאוסטיאופורוזיס בגברים מעשנים (Ann Am Thorac Soc)

בגברים מעשנים סיכון מוגבר לאוסטיאופורוזיס בהשוואה לגברים אחרים ואף בהשוואה לנשים מעשנות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו במהלך חודש פברואר בכתב העת Annals of the American Thoracic Society.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות צפיפות העצם וחומרת מחלת ריאות וכן אספו נתונים אודות שברי חוליות ב-3,321 גברים מעשנים בהווה ובעבר, כמו גם בקבוצה  קטנה של אנשים שמעולם לא עישנו (63 משתתפים).

מהנתונים עולה כי בגברים מעשנים תועד סיכון מעט גבוה יותר לצפיפות עצם נמוכה עם שכיחות גבוהה יותר של שברי חוליות, בהשוואה לנשים מעשנות. סימנים לאוסטיאופורוזיס תועדו ב-58% מהמשתתפים במחקר , וב-84% מהחולים עם מחלת ריאות חסימתית כרונית.

37% מהמשתתפים במחקר אובחנו עם שבר חוליות אחד או שני שברי חוליות, כאשר אלו היו ברובם גברים, מבוגרים יותר מהגיל הממוצע, עם שכיחות גבוהה יותר של מעשנים בהווה ועישון לאורך פרק זמן ארוך יותר.

אעפ”י שהמשתתפים במחקר לא נבחרו באקראי, החוקרים מאמינים כי לאור הממצאים יש להשלים בדיקות סקירה לאוסטיאופורוזיס הן בנשים והן בגברים מעשנים.

החוקרים מציינים כי ה-USPSTF עדכן לאחרונה את ההנחיות לבדיקות סקירה לאוסטיאופורוזיס בשנת 2011. אז צוות המשימה קבע כי יש תועלת לבדיקות סקירה בנשים בגילאי 65 שנים ומעלה ובנשים עם גורמי סיכון אחרים. העדויות באותה עת לא היו מספקות בכדי לקבוע את מאזן עלות-תועלת של בדיקות סקירה של גברים לנוכחות אוסטיאופורוזיס מאחר והיו מעט טיפולים זמינים לגברים.

Ann Am Thorac Soc 2015

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה