אורתופדיה-פיזיותרפיה

אבחנה של סרטן אשכים מלווה בסיכון מוגבר לממאירות מתקדמת של הערמונית בעתיד (מתוך כנס ה-GUCS)

מנתונים חדשים שפורסמו במהלך כנס ה-Genitourinary Cancers Symposium עולה כי היסטוריה של סרטן האשכים מלווה בסיכון מוגבר להתפתחות סרטן ערמונית בסיכון בינוני עד גבוה.

המחקר מבוסס על נתונים ממאגרי SEER (Surveillance, Epidemiology, and End Results) כאשר החוקרים ביקשו להשלים השוואה בין גברים עם היסטוריה של ממאירות של האשכים מול קבוצת ביקורת, שכללה גברים בריאים באוכלוסיה עם היסטוריה של מלנומה.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות כ-32,000 גברים עם היסטוריה של ממאירות של האשכים, כולם בגילאי 60 שנים ומעלה.

שיעורי ההיארעות של סרטן ערמונית ודרגת הגידול היו דומים בין אלו עם היסטוריה של סרטן אשכים ו-147,044 גברים עם היסטוריה של מלנומה. עד גיל 80 שנים, שיעורי ההיארעות המצטברים של סרטן ערמונית היו גבוהים יותר משמעותית ועמדו על 12.6% בגברים עם היסטוריה של סרטן האשכים, בהשוואה ל-2.8% מהביקורות. בדומה, שיעורי ההיארעות המצטברים של סרטן ערמונית בסיכון בינוני-עד-גבוה עמדו על 5.8% בגברים עם היסטוריה של סרטן אשכים, בהשוואה ל-1.1% בביקורות עם מלנומה.

הממצאים מעידים כי אבחנה של סרטן אשכים מלווה בעליה של פי 4.7 בסיכון להתפתחות סרטן ערמונית ועליה של פי 5.2 בסיכון להתפתחות מחלה בסיכון בינוני עד גבוה. גם לאחר תקנון להשפעה של גורמי סיכון שונים, כולל גיל, גזע וטיפול קרינתי, עדיין תועד סיכון מוגבר להתפתחות סרטן ערמונית בדרגת סיכון בינונית-עד-גבוהה בגברים עם היסטוריה של סרטן אשכים, בהשוואה לקבוצת הביקורת.

מתוך כנס ה-Genitourinary Cancers Symposium

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה