אורתופדיה-פיזיותרפיה

עליה בשכיחות הפניות לחדרי מיון על-רקע שימוש בקנאביס במדינות בהן השימוש בסם מותר (מתוך הכנס השנתי ה-25 מטעם ה-American Academy of Psychiatry)

מתוצאות מחקר חדש, שהוצגו במהלך הכנס השנתי ה-25 מטעם ה-American Academy of Psychiatry, עולה כי חלה עליה משמעותית בשיעורי השימוש והשימוש לרעה בקנאביס במהלך השנים האחרונות, בעיקר במדינות בהן החומר כעת מותר לשימוש באופן חוקי.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את מגמות השימוש בקנאביס בארצות הברית, תוך הערכת המגמות במדינות שהתירו חוקית את השימוש הרפואי במריחואנה במבוגרים, מדינות שלא התירו את הסם בכל צורה ובקולורדו מדינה בה מותר שימוש רפואי ושימוש לשם הנאה בסם. הסקירה לא כללה את מדינת וושינגטון.

מהמחקר הרטרוספקטיבי שבחן את הנתונים מפרויקט HCUP (Healthcare Cost and Utilization Project) בארצות הברית עולה כי שכיחות הפניות לחדרי מיון על-רקע שימוש בקנאביס עלו בשיעור של 50.4% בין השנים 2007 עד 2012 בקולורדו אחת משתי המדינות הראשונות שהתירה את השימוש בסם לצרכיים רפואיים ולשם הנאה.

מהנתונים עלה באופן כללי כי חלה עליה בשיעורי השימוש לרעה בקנאביס במהלך השנים 2007 עד 2012, עם העליה המשמעותית ביותר במדינות בהן קנאביס הותר לשימוש באופן חוקי. במדגם אקראי של מדינות בהן מריחואנה מותרת רק לשימוש רפואי זוהתה עליה משמעותית בשיעורי הפניות לחדרי מיון על-רקע שימוש בקנאביס במהלך אותה תקופת זמן. העליה הגדולה ביותר תוארה בהוואי (עליה של 55%), כאשר בניו-ג’רזי ואריזונה נרשמה עליה של 49.1% ו-32%, בהתאמה.

מעניין לציין כי כאשר החוקרים בחנו את המדינות בהן כל סוג של מריחואנה הותר לשימוש, הם מצאו כי גם בטקסס חלה עליה משמעותית בשיעור הפניות לחדרי מיון על-רקע קנאביס (עליה של 43.2%). עם זאת, באוקלקומה נרשמה עליה של 7.21% בלבד ובדרום קרולינה נרשמה עליה של 0.75% בלבד.

החוקרים מדווחים כי עם העליה בזמינות מריחואנה חלה עליה בשיעורי הפניות לחדרי מיון על-רקע שימוש בסם הנ”ל.

מתוך הכנס השנתי ה-25 מטעם ה-American Academy of Psychiatry

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה