אורתופדיה-פיזיותרפיה

רזברטרול מביא לשיפור בניית עצם בגברים שמנים (J Clin Endocrinol Metab)

מינון גבוה של רזברטרול, המצוי באגוזים וענבים, מעודד יצירת עצם או מינרליזציה של עצם חדשה בגברים שמנים עם תסמונת מטבולית, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו במהלך חודש אוקטובר בכתב העת Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

לאחר 16 שבועות טיפול בלבד תוארה עליה תלוית-מינון ברמת פוספטזה בסיסית של העצם וצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה. החוקרים זיהו עליה משמעותית בצפיפות מינראלים בעצם טרבקולרית בגברים עם תסמונת מטבולית.

במחקר האקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, בחנו החוקרים את ההשפעה של רזברטרול ב-74 גברים שמנים בגיל העמידה עם תסמונת מטבולית ומדד מסת גוף ממוצע של 33.7 ק”ג למטר בריבוע. המשתתפים קיבלו טיפול פומי ברזברטרול במינון 1,000 מ”ג (מינון גבוה), 150 מ”ג (מינון נמוך) או פלסבו בכל יום, למשך 16 שבועות. השינוי בריכוז פוספטזה בסיסית הוגדר כתוצא העיקרי של המחקר. תוצאי סיום משניים כללו את השינוי בצפיפות המינראלים של העצם, שינויים בגיאומטריה של העצם ושינויים בסמנים ביוכימיים אחרים של ספיגת עצם, כמו גם סמנים למשק הסידן.

המשתתפים קיבלו הוראה לשמור על משקל הגוף ואורח החיים ולהימנע מכל שינוי בצריכת תוספים תזונתיים, כולל סידן וויטמין D, במהלך תקופת המחקר.

החוקרים מצאו כי פוספטזה בסיסית של העצם הביאה לעליה בעצם בתלות בחשיפה לרזברטרול (p<0.001), עם עליה של 16% לאחר ארבעה שבועות בקבוצת הטיפול ברזברטרול במינון גבוה, בהשוואה לפלסבו, שנותרה לאורך תקופת המחקר.

צפיפות המינראלים בעצם טרבקולארית בעמוד השדרה גם כן לוותה בעליה תלוית-מינון עם רזברטרול (p=0.036), והגיעה ל-2.6%+ בחולים שטופלו ברזברטרול במינון גבוה, בהשוואה לפלסבו (p=0.043).

מהמחקר עולה כי העליה הראשונית בפוספוטזה בסיסית של העצם בעקבות חשיפה לרזברטרול נותרת למשך לפחות 16 שבועות. החוקרים מציינים כי למיטב ידיעתם, זהו המחקר הראשון שתיאר את ההשפעה של רזברטרול על העצם בבני אדם.

J Clin Endocrinol Metab. Published online October 16, 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה