אורתופדיה-פיזיותרפיה

תוספי סידן וויטמין D מביאים לירידה מתונה בערכי LDL בנשים לאחר-מנופאוזה (Menopause)

בנשים לאחר-מנופאוזה הנוטלות תוספי סידן וויטמין D למשך שנתיים צפויה ירידה משמעותית בערכי LDL, בהשוואה לנשים שלא קיבלו את התוספים התזונתיים, כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו בכתב העת Menopause.

עם זאת, הירידה בערכי LDL הייתה קטנה ועמדה על 4.5 מ”ג לד”ל בלבד, ולא ידוע אם ירידה כזו תתורגם לתועלת בעלת משמעות קלינית על התוצאות הקרדיווסקולאריות.

למרות זאת, החוקרים מאמינים כי התוצאות תומכות בשימוש בתוספי סידן וויטמין D באוכלוסיה זו, בפרט בנוכחות ריכוז נמוך של 25-Hydroxyvitamin D. מהנתונים עולה כי התוספים הביאו לעליה של 38% בריכוז 25-OHD3, כאשר ריכוז גבוה יותר של המטבוליט לווה בערכי LDL וטריגליצרידים נמוכים יותר, כמו גם ערכי HDL גבוהים יותר.

במחקר WHI (Women’s Health Initiative), מחקר אקראי, כפל-סמיות, מבוקר-פלסבו, ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעות של תוספי סידן וויטמין D על הסיכון לשברי ירך בנשים לאחר-מנופאוזה. הסקירה הנוכחית התמקדה ב-600 נשים בלבד, כולל 300 נשים לבנות, 200 נשים אפריקאיות-אמריקאיות ו-100 נשים היספאניות, במטרה לקבוע את ההשפעה של וויטמין D וסידן על ריכוז 25-OHD3 ורמות השומנים בדם.

בסיכומו של דבר, ריכוז 25-OHD3 היה גבוה יותר משמעותית בקבוצת ההתערבות, כאשר בנשים שנטלו תוספי סידן וויטמין D תועד סיכוי גבוה כפליים לריכוז של מעל 30 ננוגרם למ”ל. כאמור, ערכי LDL היו נמוכים יותר, כאשר מדובר היה בירידה קטנה, אך מובהקת סטטיסטית. תוארה קורלציה בין ריכוז גבוה יותר של 25-OHD3 ובין ערכי HDL גבוהים יותר וערכי טריגליצרידים נמוכים יותר.

מומחים שלא לקחו חלק במחקר הסבירו כי רופאים רבים ממליצים על תוספי וויטמין D וסידן לנשים לאחר-מנופאוזה. לדבריהם, ממצאי המחקר מעידים על התועלת של התוספים, בפרט עם וויטמין D.

Menopause 2014

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה