אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת איכות החיים עם פרוצדורות MITLIF לטיפול בחולים עם כאבי גב (Spine)

במסגרת מחקר חדש, שפורסם בכתב העת Spine, ביקשו חוקרים לבחון את התוצאות בטווח הקצר והארוך של פרוצדורות MITLIF (Minimally Invasive Transforaminal Lumbar Interbody Fusion) בחולים עם כאבי גב על-רקע ספונדילוליסתזיס או מחלת דיסק ניווני, ומצאו כי פרוצדורה זו הביא לשיפור מובהק בחולים אלו.

האבחנה של החולים נקבעה על-סמך ממצאים קליניים והדמייתיים (צילומי רנטגן, בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית, טומוגרפיה ממוחשבת), שנערכו לפני הניתוח. המדדים נבחנו לפני הניתוח ולאחר הניתוח לאחר שבועיים, שלושה חודשים, שישה חודשים, 12 חודשים, 24 חודשים, וכל שנה לאחר 2-7 שנים (מעקב ממוצע של 47 חודשים). החוקרים עקבו אחר שיעור הסיבוכים לאחר-ניתוח ושיעור הניתוחים החוזרים בגובה הראשוני של פרוצדורת MITLIF ובגובה סמוך. שיעורי האיחוי נבחנו באופן סמוי ובלתי-תלוי באמצעות בדיקות הדמיה.

מדדי VAS (Visual Analog Scale) ירדו משמעותית מ-7.0 לפני ניתוח ל-3.5 לאחר 47 חודשי מעקב. מדד Oswestry Disability Index ירד מ-43.1 ל-28.2 לאחר 47 חודשים. מדדי המרכיב הנפשי ב-Short-Form 36 עלו מ-43.8 ל-49.7 לאחר 47 חודשי מעקב ומדדי המרכיב הגופני עלה מ-30.6 ל-39.6 במהלך תקופה זו (p<0.05).

החוקרים מסכמים וכותבים כי מהמחקר עולה שיפור מובהק סטטיסטית בתוצאות הקליניות לאחר פרוצדורות MITLIF בחולים עם ספונדילוליסתזיס ומחלת דיסק ניווני, עם או ללא היצרות. הפרוצדורות הובילו לשיעור גבוה של איחוי עמוד השדרה ושיעור נמוך מאוד של כשלון איחוי גופי חוליות ו/או מחלה של סגמנטים סמוכים, הדורשת ניתוח חוזר, תוך הפחתת סיבוכים לאחר-ניתוח.

Spine. 2014;39(3):E191-E198

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה