אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של זריקות סטרואידים לטיפול בתסמונת תעלה קרפאלית (Ann Intern Med)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי זריקות מתילפרדניזולון יעילות מאוד בהקלה על הכאב של חולים עם תסמונת תעלה קרפאלית, אך עם הקלה קצרת מועד בלבד והפחתה מתונה בלבד בשיעור ההתערבויות הניתוחיות לאחר שנה אחת, כאשר מרבית החולים ניאותים לניתוח במהלך תקופה זו.

ממצאי המחקר מספקים מידע חשוב בנוגע לסיכויים לשיפור עם זריקות סטרואידים, מידע אותו יש לחלוק עם המטופלים. קיים הבדל גדול בשימוש בזריקות לטיפול בתסמונת תעלה קרפאלית, כאשר חלק מהרופאים בוחרים באפשרות זו כמעט בכל חולה ואחרים כמעט ולא בוחרים כלל באפשרות טיפול זו.

לדברי החוקרים, למרות השימוש בזריקות סטרואידים לטיפול בתסמונת תעלה קרפאלית אידיופטית, אין עדויות המצביעות על יעילות הטיפול לאחר חודש אחד. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו להעריך את היעילות של זריקות מקומיות של מתילפרדניזולון בחולים אלו.

החוקרים ערכו מחקר אקראי, מבוקר-פלסבו, שכלל חולים בגילאי 18-70 שנים עם תסמונת תעלה קרפאלית, אך ללא טיפול קודם בזריקות סטרואידים. החולים חולקו לשלוש קבוצות (37 חולים בכל קבוצה) וטופלו במתילפרדניזולון במינון 80 מ”ג, מתילפרדניזולון במינון 40 מ”ג, או פלסבו. החולים והמנתחים המטפלים לא היו מודעים לטיפול שניתן.

תוצאי הסיום העיקריים כללו את השינוי במדדי חומרת תסמיני תסמונת תעלה קרפאלית לאחר עשרה שבועות (בטווח 1-5) ושיעור הניתוחים לאחר שנה אחת. החוקרים לא הצליחו לאסוף נתונים מלאים אודות שלושה חולים .

מהתוצאות עולה כי חל שיפור בחומרת תסמיני תסמונת תעלה קרפאלית לאחר עשרה שבועות, שהיה גדול יותר בחולים שטופלו במתילפרדניזולון במינון 80 מ”ג ו-40 מ”ג, בהשוואה לקבוצת הפלסבו (הבדל של 0.64- ושל 0.88- בשינוי מתחילת המחקר, בהתאמה). שיעור ההתערבויות הניתוחיות לאחר שנה אחת עמד על 73%, 81% ו-92%, בהתאמה.

בהשוואה לחולים בקבוצת הפלסבו, באלו שטופלו במתילפרדניזולון במינון 80 מ”ג תועד סיכוי נמוך יותר להתערבות ניתוחית (יחס סיכויים של 0.24, p=0.042). כאשר החוקרים שילבו בניתוח הנתונים את הזמן עד לניתוח, בשתי קבוצות המטופלים בסטרואידים נרשמו סיכויים נמוכים יותר להתערבות ניתוחית.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לטיפול בזריקות מתילפרדניזולון בחולים עם תסמונת תעלה קרפאלית יעילות משמעותית בהקלה על התסמינים לאחר עשרה שבועות והפחתת שיעור הניתוחים שנה לאחר הטיפול, אך 3 מבין 4 חולים עברו ניתוח בתוך שנה.

Ann Intern Med. 2013;159(5):309-317

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה