אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של טיפול ממושך במעכבי TNF בחולים עם Ankylosing Spondylitis (מתוך Arthritis Rheum)

מתוצאות מחקר תצפיתי גדול בחולים עם AS (Ankylosing Spondylitis), שפורסמו בכתב העת Arthritis & Rheumatism, עולה כי טיפול במעכבי TNF (Tumor Necrosis Factor) הביאו להפחתה משמעותית של הסיכון להתקדמות רדיוגרפית, והתועלת הפכה ברורה לאחר כארבע שנות טיפול ואבדה במקרים בהם הטיפול החל בשלב מאוחר.

החוקרים כותבים כי הממצא העיקרי היה כי טיפול במעכבי TNF ב-AS לווה בירידה של 50% בסיכויים להתקדמות במדגם כולו. במידה ולא מתחילים בטיפול בשלב מוקדם דיו, אזי עלולים לאבד את היתרון של הפחתת הסיכון להתקדמות, מאחר שעלולים לפספס את חלון ההזדמנויות.

המחקר הפרוספקטיבי כלל 334 חולים עם AS. החולים קיבלו טיפול סטנדרטי, שכלל NSAID (Nonsteroidal Antiinflammatory Drugs) ומעכבי TNF. התקדמות הוגדרה בנוכחות שינוי של למעלה מיחידה אחת לשנה במדד mSASSS (Modified Stokes Ankylosing Spondylitis Spine Score).

טיפול במעכבי TNF לווה בירידה של 50% בסיכויים להתקדמות. בחולים שלא החלו בטיפול במעכבי TNF עד 10 שנים, או יותר, לאחר התחלת המחלה, נרשם סיכוי גבוה כפליים להתקדמות, בהשוואה לאלו שהחלו בטיפול בשלב מוקדם יותר. הטיפול במעכבי TNF הפחית משמעותית את ההתקדמות של המחלה . טיפול ב-NSAID לא לווה בהאטת הסיכון להתקדמות.

אחת השאלות החשובות למחקרים עתידיים היא אם טיפול ב-NSAID מביא לשינוי במהלך AS או לא. חשוב להתבסס על נתונים שבחנו אם ניתן לשחזר את התועלת של NSAID בולים דוגמת המדגם הנוכחי ואם קיימת השפעה סינרגיסטית בין טיפול ב-NSAID ובין מעכבי TNF.

Arthritis Rheum. Published online July 1, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה