אורתופדיה-פיזיותרפיה

הערכת התועלת ושביעות הרצון מטיפול ב-Tocilizumab או מעכבי TNF בחולי RA (מתוך Clin Rheumatol.)

במאמר שפורסם בכתב העת Clinical Rheumatology מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי טיפול מונותרפי ב- Tocilizumab עדיף על טיפול במעכבי TNF כטיפול מונותרפי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (RA או Rheumatoid Arthritis).

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את השימוש בתרופות ביולוגיות משפחת DMARD (Disease Modifying Antirheumatic Drugs) כטיפול מונותרפי בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית בתנאי העולם האמיתי, ולערוך השוואה בין מעכבי TNF ו- Tocilizumab כטיפול מונותרפי, לקביעת היעילות ושביעות הרצון של החולה והמטפל.

החוקרים ערכו מחקר רטרוספקטיבי, שכלל נתונים אודות 254 חולים (128 מטופלים במעכבי TNF ו-126 מטופלים ב- Tocilizumab) שטופלו בשלושים מרכזים ברחבי גרמניה. התועלת של הטיפול ושביעות הרצון הכוללת של החולים והמטפלים נבחנו בתחילת המחקר, לאחר 3 ו-6 חודשי טיפול מונותרפי באמצעות מגוון מדדים, כולל DAS28 (Disease Activity Score), SJC (Swollen Joint Count) ו-TJC (Tender Joint Count) ומדד VAS (Visual Analog Scale).

18-41% מהחולים שטופלו בתרופות ביולוגיות ממשפחת DMARD קיבלו טיפול מונותרפי. אי-סבילות לטיפול ב-DMARD, התוויות-נגד לטיפול משולב ומחלות רקע היו הסיבות הנפוצות להתחלת טיפול מונותרפי בתרופות ביולוגיות ממשפחת DMARD.

ממוצע מדד DAS28 היה נמוך יותר משמעותית לאחר 3 ו-6 חודשי טיפול ב- Tocilizumab, בהשוואה למעכבי TNF (p<=0.001). ספירת המפרקים השתפרה מתחילת המחקר עד לאחר שישה חודשים בשתי הקבוצות (מדדי SJC עמדו על 5.1- לעומת 3.7- ומדדי TJC עמדו על 5.6- לעומת 5.1-, עם טיפול ב- Tocilizumab ומעכבי TNF, בהתאמה).

שביעות הרצון של המטופלים של המטפלים (מדד VAS בסולם של 0-100 מ”מ) הייתה גבוהה יותר משמעותית עם טיפול ב- Tocilizumab, בהשוואה לטיפול במעכבי TNF (75.3 לעומת 66.8, p=0.001 ו-74.9 לעומת 67.1 , p=0.003, בהתאמה).

שיעור גבוה יותר משמעותית של חולים נותרו תחת טיפול מונותרפי ב- Tocilizumab, בהשוואה לטיפול מונותרפי במעכבי TNF (89.7% לעומת 75.8%, p<0.01).

טיפול מונותרפי בתרופות ביולוגיות ממשפחת DMARD הוא נפוץ בטיפול השגרתי. טיפול מונותרפי ב- Tocilizumab נמצא עדיף על טיפול מונותרפי במעכבי TNF בכל הנוגע למדדי DAS28 וההיענות לטיפול התרופתי.

Clin Rheumatol. 2013 May 24

לידיעה ב-PubMed

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה