אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם לטיפול קדם לידתי בסטרואידים השפעה על התפקוד הקוגניטיבי בגיל ההתבגרות? (J Pediatr)

למחזורי טיפול חוזרים בסטרואידים לפני הלידה השפעה מינורית על התפקוד הניהולי במתבגרים ובמבוגרים צעירים, אך אלו חסרי השפעה משמעותית על התפקוד הקוגניטיבי, כך מדווחים חוקרים משבדיה במאמר שפורסם בכתב העת Journal of Pediatrics.

החוקרים מדווחים כי מחקרים קודמים בבעלי חיים, כמו גם מחקרי מעקב בילדים עד גיל בית-ספר, הציעו כי טיפול קדם-לידתי בסטרואידים עשוי להשפיע על התפקוד הקוגניטיבי. עוד עלה כי היקף הראש של ילדים שנחשפו לסטרואידים לפני הלידה היה קטן יותר בלידה, עדות להשפעה של סטרואידים על גדילת המוח של העובר.

במסגרת המחקר, החוקרים ערכו סדרת מבחנים נוירו-פסיכולוגיים ב-90 מתבגרים ומבוגרים צעירים, שנחשפו למינונים חוזרים של סטרואידים לפני הלידה. הם נבדקו אל מול 103 ביקורות שנולדו באותו גיל היריון, ול-48 נבדקים שקיבלו מחזור יחיד של סטרואידים לפני הלידה.

החוקרים בחנו את התפקוד הקוגניטיבי הכללי, תפקודי זיכרון ולמידה, זיכרון עבודה, קשב ומהירות, גמישות קוגניטיבית.

לאחר תקנון לגיל בעת הבדיקה, דרגת ההשכלה של ההורים והשפעות מצטברות המיוחסות להריונות מרובים, ההבדלים המשמעותיים היחידים תועדו במבחני Symbol Search ו-Digit Span Forward. לא נמצא קשר בין יכולת מילולית ולא-מילולית, זיכרון ולמידה ובין חשיפה חוזרת לסטרואידים לפני הלידה.

יתרה מזאת, לא זוהו הבדלים משמעותיים בין טיפול חוזר בסטרואידים ומדדי בריאות פסיכולוגית. בדומה, לא זוהו הבדלים בשביעות הרצון הכללית.

J Pediatr 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה