אורתופדיה-פיזיותרפיה

הנחיות חדשות בנוגע לתוספי וויטמין D וסידן בנשים לאחר מנופאוזה (Ann Intern Med)

המלצה חדשה מטעם ה-USPSTF (US Preventive Services Task Force) קובעת כי אין עדויות מספקות בכדי לתמוך במתן תוספי וויטמין D או סידן למניעת שברים בגברים מבוגרים ונשים לאחר מנופאוזה בקהילה. עם זאת, צוות המשימה מצא עדויות מספקות בכדי להמליץ כנגד תוספים יומיים של וויטמין D סידן למניעה ראשונית של שברים בנשים לאחר מנופאוזה.

בהצהרה מדגישים המומחים כי על רופאים להתבסס על יותר מרק עדויות בתהליכי קבלת ההחלטות. עליהם להבין את העדויות אך לקבל החלטה בכל מקרה לגופו.

צוות המומחים ערך שתי סקירות סיסטמיות ומטה-אנליזה להערכת ההשפעות של תוספי וויטמין D עם או ללא תוספי סידן על בריאות העצם במבוגרים המתגוררים בקהילה. לתוספי וויטמין D וסידן לא הייתה השפעה על שכיחות שברים בעצמות (יחס סיכון של 0.89).

בנוסף, אין עדויות התומכות בתוספי וויטמין D בלבד כנגד הסיכון לשברים. מטה-אנליזה שכללה משתתפים בגילאי 65 שנים ומעלה קבעה כי הסיכון לשברים נמוך יותר עם מתן תוספים הכוללים מינונים גבוהים יותר של וויטמין D (800 IU ומעלה בכל יום), אך ההשפעות לא היו משמעותיות בניתוח לפי תתי-קבוצות.

מחקר WHI (Women’s Health Initiative) כלל כ-36,000 נשים בריאות לאחר-מנופאוזה ודיווח על עליה קלה בסיכון לאבני כליות עם תוספי וויטמין D וסידן (יחס סיכון של 1.17). צוות המשימה קבעה כי היקף הנזק הנ”ל היה קטן.

פרט לנשים לאחר מנופאוזה, אין עדויות מספקות בכדי לקבוע את התועלת של תוספי וויטמין D או סידן במניעת שברים במבוגרים שאינם שוהים במוסדות. בשל העדר ההשפעה על היארעות שברים וההיארעות המוגברת של אבני כליות בקבוצת ההתערבות במחקר WHI, צוות המשימה קבע בסבירות בינונית כי לתוספים יומיים של וויטמין D3 במינון 400 IU וסידן במינון 1,000 מ”ג אין תועלת במניעה ראשונית של שברים בנשים לאחר-מנופאוזה, שאינן שוהות במוסדות רפואיים.

Ann Intern Med. Published online February 25, 2013

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה