אורתופדיה-פיזיותרפיה

תרגילי יוגה להקלה על חרדה במתבגרים (J Dev Behav Pediatr.)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת אפריל של כתב העת Journal of Development and Behavioral Pediatrics עולה כי תרגילי יוגה מסייעים בשיפור התפקוד הפסיכו-סוציאלי של מתבגרים ובהקלה על רמות החרדה שלהם.

במחקר האקראי הקטן בקרב תלמידי תיכון, באלו שלקחו חלק בתרגילי יוגה (Kripalu) למשך סמסטר חל שיפור בהפרעה במצב הרוח ובמדדי חרדה/מתח, בהשוואה לתלמידים שלקחו חלק בתכנית הרגילה של חינוך גופני. סוג זה של תרגילי יוגה מתמקד בתרגילי נשימה והרפיה עמוקה, מדיטציה ותנוחות שנועדו לשפר את הכוח והגמישות.

מדגם המחקר כלל 51 תלמידים בכיתה י”א או י”ב, שנרשמו לקורס חינוך גופני בשנת 2009. המשתתפים חולקו באקראי ביחס של 2:1 לביצוע תרגילי יוגה במשך 30 דקות, במשך 2-3 פעמים בשבוע למשך עשרה שבועות (36 משתתפים, 61% בנות) או לפעילות רגילה במסגרת שיעורי חינוך גופני, דוגמת משחקי טניס, כדורעף, בייסבול ועזרה ראשונה (קבוצת ביקורת, 15 משתתפים, 47% בנות).

כל התלמידים מילאו שאלונים שבוע לפני התחלת ההתערבות ושבוע לאחר תומה.

היעדים העיקריים של המחקר כללו את הבריאות הפסיכו-סוציאלית (כפי שנקבע לפי מדד POMS-SF (Profile of Mood States Short Form)) ואפקט (כפי שנקבע לפי מדד Positive and Negative Affect Schedule for Children). יעדים משניים כללו את מדד Perceived Stress Scale, מדדי Inventory of Positive Psychological Attitudes, מדד Resilience Scale ו-State-Trait Anger Expression Inventory-2 ואת מדד Child Acceptance and Mindfulness Measure.

מהתוצאות עולה כי בתלמידים שלקחו חלק בתכנית היוגה נרשם שיפור מובהק סטטיסטית במדד POMS-SF להערכת הפרעות במצב הרוח (p=0.015) ובמדד POMS-SF Tension-Anxiety (p=0.002), בהשוואה לקבוצת הביקורת.

בנוסף, השיפור במדדי אפקט שלילי היה גבוה יותר משמעותית באלו שלקחו חלק בתרגילי יוגה, בהשוואה לביקורות, כפי שנקבע לפי מדד PANAS-C (p=0.006).

לא זוהו הבדלים מובהקים בין קבוצות המחקר עבור אף אחד מהיעדים המשניים.

למרות שלא ניתן לקבוע קשר סיבתי, לאור גודל מדגם קטן ולא שווה, מהמחקר עולה כי לתרגילי יוגה בשיטת Kripalu תועלת בשיפור הבריאות הפסיכו-סוציאלית בקרב מתבגרים. בנוסף, ישנה ציפייה לשימור היתרונות על הבריאות הנפשית עם הקפדה על תרגילים אלו.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מצטברות עדויות לפיהן יוגה משפיעה על המצב הנפשי, הרגשי והגופני.

J Dev Behav Pediatr. 2012;33:193-201

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה