אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של איזופלבונים סויה כנגד תסמיני מנופאוזה ואובדן עצם (Arch Intern Med)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Archives of Internal Medicine עולה כי איזופלבונים סויה אינם מסייעים במניעת תסמיני מנופאוזה או מניעת עצם.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי חששות בנוגע לסיכון הכרוך במתן תחליפי אסטרוגן הובילו לעליה משמעותית בשימוש במוצרי סויה בנשים לאחר מנופאוזה, למרות שאין עדויות התומכות ביעילותם.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע את היעילות של טבליות איזופלבונים סויה במניעת אובדן עצם ותסמיני מנופאוזה. המחקר כלל נשים בגילאי 45-60 שנים, בתוך חמש שנים ממנופאוזה, עם צפיפות מינראלים של העצם בטווח 2.0- ומעלה לפי מדד T בעמוד שדרה מותני או בירך.

248 נשים חולקו באקראי לטיפול בטבליות איזופלבונים סויה, במינון 200 מ”ג ביום (122 נשים), או פלסבו (126 נשים). החוקרים עקבו אחר הנשים במשך שנתיים ויעד המחקר העיקרי היה השינוי בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד שדרה מותני, ירך וצוואר ירך. יעדי סיום משניים כללו שינויים בתסמיני מנופאוזה, מאפיינים ציטולוגיים של הנרתיק, קולגן, שומנים ותפקודי בלוטת תריס.

מבחינת יעד המחקר העיקרי, החוקרים לא מצאו הבדל משמעותי בין הקבוצות לאחר שנתיים. השינויים בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה עמדו על 2.0- בקבוצת ההתערבות, לעומת 2.3%- בקבוצת הביקורת. השינויים בצפיפות המינראלים בירך עמדו על 1.2%- ו-1.4%-, בהתאמה, ובצוואר הירך עמדו על 2.2%- ו-2.1%-, בהתאמה.

בהשוואה לקבוצת הביקורת, בקבוצת ההתערבות חלק גדול יותר משמעותית מהנשים דיווחו על גלי חום (48.4% לעומת 31.7%, p=0.02), וכן תועדה שכיחות גבוהה יותר של עצירות, אם כי ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית. פרט לכך, התוצאות בשתי הקבוצות היו דומות.

החוקרים מדווחים כי באוכלוסיה זו, נטילת טבליות איזופלבונים סויה במינון 200 מ”ג למשך שנתיים, לא מנעו אובדן עצם או תסמיני מנופאוזה.

Arch Intern Med. 2011;171:1363-1369

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה