אורתופדיה-פיזיותרפיה

ילדים ובני נוער אינם עוסקים בפעילות גופנית מספקת (מתוך Archives of Pediatric and Adolescent Medicine)

מאת איתמר גנמור

מממצאי מחקר חדש אשר פורסמו בכתב העת Archives of Pediatric and Adolescent Medicine בדצמבר 2010 עולה כי עצם ההשתתפות של צעירים בפעילויות ספורט מאורגנות, כגון כדורסל, בייסבול או כדורגל אינו מבטיח כי יבצעו כמות מספקת של פעילות גופנית לפי ההמלצות. כתוצאה מכך עולים הסיכויים שצעירים אלה יסבלו בעתיד מעודף משקל.

על פי הההנחיות לפעילות גופנית מ-2008 מטעם משרד הבריאות האמריקאי, על ילדים ומתבגרים בגילאי 6-17 שנים לעסוק בפעילות גופנית למשך 60 דקות ביום. רוב הפעילות צריכה להיות מושקעת בפעילות אירובית מתונה עד נמרצת.

במחקר הנוכחי, תיעדו החוקרים פעילות גופנית של 200 ילדים בגילאי 7-14 ב-29 נבחרות כדורגל, כדורסל ובייסבול. הילדים ענדו במהלך הפעילות מדי-תאוצה אשר מדדו את הפעילות. בנוסף, הורי הילדים מילאו שאלונים לגבי פרטיהם הדמוגרפיים והאישיים של ילדיהם.

במחקר נמצא כי רק 24% מהמשתתפים אכן עסקו 60 דקות ביום בפעילות גופנית, בדומה להמלצות. פחות מ-10% משחקני הבייסבול עמדו בהמלצות. בכדורגל, הפעילות ארכה 40-130 דקות, ובכדורסל ובבייסבול הפעילות ארכה 35-217 דקות.

על פי החוקרים, הילדים מבזבזים זמן בהקשבה למאמנים או בהמתנה לחילוף במקום לרוץ ולשחק. נמצא כי הילדים עסקו בפעילות מתונה עד נמרצת במשך 45.1 דקות בממוצע, ובמשך 46.1% מזמן האימון הכולל בממוצע.

כמו-כן, ילדים אשר שיחקו כדורגל עסקו בפעילות 13.7 דקות יותר בממוצע משחקני כדורסל ובייסבול. יתר על כן, בנים עסקו בפעילות 10.7 דקות יותר מבנות, וילדים צעירים (גילאי 7-10) עסקו בפעילות 7 דקות יותר מהילדים המבוגרים יותר (גילאי 11-14).

לדעת החוקרים, על פי ממצאי המחקר, נראה כי האימונים הנוכחיים לא תורמים באופן אופטימלי למניעת עודף משקל באמצעות הפעילות הגופנית.

החוקרים המליצו על קווים מנחים למדיניות אשר מטרתה ניצול טוב יותר של אימוני הספורט. כחלק מהמדיניות, החוקרים הציעו שמאמנים והורים ידגישו את חשיבות ההשתתפות על פני התחרותיות, כמו גם ישתמשו באמצעים אשר יעזרו לוודא כי הילדים מתאמנים מספיק. בנוסף, יש להציע לילדים בעלי כישורים שונים נבחרות מתאימות. מבחינת המחיר, יש לאפשר גם השתתפות של ילדים ממשפחות מעוטות הכנסה.

במאמר מערכת באותו הגליון של כתב העת נכתב כי יותר מחקרים דרושים למציאת דרכים לווידוא פעילות גופנית מספקת בפעילויות שונות ולא רק בספורט קבוצתי. בנוסף, הדגישו הכותבים, כי צריכות להימצא דרכים לעידוד פעילות גופנית מוגברת, מניעת עודף משקל ושיפור הבריאות.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה