אורתופדיה-פיזיותרפיה

בדיקת אולטרה-סאונד דופלר מסייעת בזיהוי מחלת שריר-שלד בחולים עם פסוריאזיס (מתוך הכנס השלישי של International Congress on Psoriasis)

מתוצאות מחקר חדש שהוצגו בכנס השלישי של International Congress on Psoriasis עולה כי בחולים עם פסוריאזיס קיימת שכיחות גבוהה יותר של ממצאים פתולוגיים בבדיקת אולטרה-סאונד דופלר, המעידים על סינוסיטיס ואנתזופתיה, בהשוואה לחולים ללא פסוריאזיס, כעדות למעורבות תת-קלינית של שריר-שלד בחולים א-תסמיניים למחלת שריר-שלד.

עם זאת, הממצאים בבדיקת אולטרה-סאונד בחולים עם פסוריאזיס ללא מעורבות קלינית של שריר-שלד, אינה מוגדרת היטב.

מטרת המחקר הייתה לבחון נוכחות סינוביטיס ואנתזיטיס באמצעות בדיקת אולטרה-סאונד דופלר בחולים עם פסוריאזיס, ללא סימנים או תסמינים קליניים למעורבות שריר-שלד.

מדגם המחקר כלל 136 חולים עם פסוריאזיס (Plaque Psoriasis) ו-146 ביקורות תואמות בגיל עם מחלות עוריות אחרות, כולם ללא מחלת שריר-שלד. המשתתפים עברו הערכה דרמטולוגית וריאומטולוגית. כמו כן, בכל חולה נערכה בדיקת אולטרה-סאונד דופלר.

תוצאות ההערכה כללו זיהוי מקרה אחד של סינוביטיס, עם סיגנל בבדיקת דופלר ב-36 מפרקים, מקרה אחד של טנו-סינוביטיס עם סיגנל בבדיקת דופלר ב-22 אתרים, ומקרה אחד של אנתזופתיה שזוהה עם סיגנל ב-18 אתרים.

אחוז המפרקים עם סינוביטיס עמד על 2.4% בחולים עם פסוריאזיס ו-1% בביקורות (p<0.005). אנתזופתיה תועדה ב-11.6% מהחולים עם אנטזיס ו-5.3% מהביקורות (p<0.0005). בעוד שבחולים בקבוצת הביקורת לא תועד סיגנל, ב-7.4% מהחולים עם פסוריאזיס תועד ממצא זה (p=0.05).

מבין כל הנתונים הקליניים והדמוגרפים, הגורם המנבא המשמעותי היחיד לבדיקת אולטרה-סאונד דופלר פתולוגית היה פסוריאזיס.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מממצאי המחקר עולה כי סינוביטיס ואנתזופתיה נפוצות יותר משמעותית בחולי פסוריאזיס, בהשוואה לביקורות. ממצאים אלו עשויים להעיד על נוכחות מחלת שריר-שלד תת-קלינית.

מתוך הכנס השלישי של International Congress on Psoriasis

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה