אורתופדיה-פיזיותרפיה

התועלת של טיפול אגרסיבי ומוקדם בתרופות ממשפחת DMARD (מתוך Arthritis Research and Therapy)

במאמר חדש שפורסם ב-Arthritis Research and Therapy כותבים חוקרים כי לאור תוצאות מחקר חדש, נראה כי טיפול מוקדם ואגרסיבי בתרופות ממשפחת DMARD (Disease-Modifying Antirheumatic Drugs) מומלץ בחולים עם דלקת מפרקים שגרונית (Rheumatoid Arthritis; RA).

לדברי החוקרים, הוכח כי טיפול מוקדם בשילוב תרופות קונבנציונאליות ממשפחת DMARD מוביל לעיכוב בהתקדמות הרדיולוגית של RA למשך תקופה של עד חמש שנים, אך עד כה לא היו ידועות ההשפעות של טיפול אגרסיבי ראשוני ב-DMARD על הפרוגנוזה הרדיולוגית לאחר מכן. כעת הם הוכיחו כי גם לאחר 11 שנים, טיפול מוקדם ואגרסיבי מוביל לתוצאות מצוינות במרבית החולים.

מטרת המחקר הייתה להעריך את ההתקדמות הרדיולוגית מעבר לחמש שנים ב-199 חולים עם RA פעיל ומוקדם, שטופלו תחילה בשילוב שלוש תרופות ממשפחת DMARD, או קיבלו טיפול מונותרפי ב-DMARD. המשתתפים חולקו תחילה לטיפול בשילוב Methotrexate (מתוטרקסאט), Sulfasalazine (סלאזופירין) ו-Hydroxychloroquine (פלקווניל) עם Prednisolone (קבוצת FINRACo), או לטיפול ב-DMARD יחיד (Sulfasalazine) עם או בלי Prednisolone (קבוצת SINGLE). מטרת הטיפול התרופתי לאחר שנתיים עדיין הייתה להביא להפוגה, אך לא הייתה עוד הגבלה על בחירת התרופה.

החוקרים נעזרו במדד Larsen של הצילומים של היד והרגל, עם הערכה בתחילת המחקר, לאחר 2, 5 ו-11 שנים, ועל הממצאים הרדיו גרפיים במפרקים גדולים לאחר 11 שנים. צילומים של הידיים והרגליים היו זמינים בתחילת המחקר ובתום 11 שנות המחקר עבור 65 חולים בקבוצת FINRACo ו-65 חולים בקבוצת SINGLE.

בקבוצת FINRACo, השינוי הממוצע במדד Larsen לאחר 11 שנים עמד על 17 (95% CI = 12-26), בהשוואה לשינוי של 27 בקבוצת SINGLE (95% CI = 22-33) (p=0.037). ב-87% מהחולים בקבוצת FINRACo לא זוהו שינויים ארוזיביים במפרקים גדולים לאחר 11 שנים , זאת לעומת 72% מהחולים בקבוצת SINGLE.

החוקרים טוענים כי טיפול במטרה להביא להפוגה עם ניטור קליני הדוק מוביל להתקדמות רדיולוגית מעטה במרבית החולים עם RA. בחולים המטופלים תחילה בשילוב DMARD תועד נזק רדיולוגי מופחת בטווח הארוך, בהשוואה לאלו המטופלים תחילה בתרופה יחידה ממשפחת DMARD.

החוקרים מסכמים וכותבים כי הממצאים מדגישים את חשיבות ההפגה המוקדמת בכל הנוגע לתוצאות בטווח הארוך. במחקר הנוכחי, בקרב חולים שהיו בהפוגה מלאה לאחר שנה אחת תועדה התקדמות רדיולוגית פחותה משמעותית לאורך המעקב.

Arthr Res Ther. Published online June 24, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה