צריכת מגנזיום עשויה להוביל לחיזוק העצם

על-פי תוצאותיו של מחקר שפורסם לאחרונה, צריכת מגנזיום בדיאטה ובאמצעות תוספי מזון קשורה לעליה בצפיפות העצם בכל הגוף, בייחוד באנשים מבוגרים ממוצא לבן. החוקרים טוענים כי ההשפעות שנמצאו דומות להשפעותיו של הסידן.

מעל 2,000 גברים ונשים ממוצא לבן או שחור, בגילאי 70-79 שנים, התבקשו למלא שאלון על-מנת לקבוע את כמות המגנזיום שהם צורכים במזונם ומתוספי מזון. בנוסף, ערכו החוקרים בדיקות של צפיפות המינרלים בעצם בקרב הנבדקים.

המחקר מעיד כי בנבדקים שצרכו יותר מגנזיום נמצאה צפיפות עצם גבוהה יותר מבקרב הנבדקים שצרכו כמות קטנה של מגנזיום. כל 100 מ”ג של מגנזיום שנצרך ביום הופיעה עליה בשיעור של 1% בצפיפות העצם.

אולם, הקשר נשמר רק בקרב גברים ונשים מבוגרים יותר, ממוצא לבן. מחקר קודם מעיד כי גברים ונשים ממוצא שחור יכולים לעבד ויטמין D והורמונים אחרים הקשורים לבקרת הסידן באופן שונה מאנשים ממוצא לבן, דבר העשוי להסביר את העדר הקשר בין צריכת מגנזיום לבין צפיפות העצם בקרב נבדקים אלה במחקר הנוכחי.

החוקרת הראשית, גברת Ryder, מסבירה כי למרות שהעליה בשיעור של 1% נראית קטנה, לעליות בקרב האוכלוסיה כולה יכולות להיות השפעות גדולות מבחינת בריאות הציבור.

ההמלצה לצריכה יומית של מגנזיום עומדת על 320 מ”ג ליום בנשים ועל 420 מ”ג ליום בגברים בקבוצת גיל זו. רוב האנשים בקבוצת גיל זו צורכים כמות נמוכה בהרבה מכמות יומית מומלצת זו.

לידיעה ב-doc’s guide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה