אורתופדיה-פיזיותרפיה

דיכוי אנדרוגן מוביל לאובדן עצם בגברים עם סרטן ערמונית (J Clin Endocrinol Metab)

לגברים המתחילים טיפול לדיכוי אנדורגן לסרטן ערמונית יש ירידה בצפיפות מסת עצם (BMD) כמעט פי 10 מנבדקי ביקורת, מדווחים חוקרים בגיליון דצמבר של Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism.

החוקרים ציינו כי למרות שאובדן העצם קשור למחסור באנדרוגן, לא הרבה ידוע על מתי זה מתרחש.

החוקרים בדקו 152 גברים עם סרטן ערמונית ונבדקי ביקורת בריאים. 30 מהחולים עברו טיפול אקוטי, למשך פחות מ-6 חודשים, ו-50 קבילו טיפול למשך 6 חודשים או יותר ו-72 הנותרים לא קיבלו טיפול.

לאחר 12 חודשים, תלוי באתר המדידה, אובדן מסת עצם נע בטווח של 1%-4% בגברים שקיבלו טיפול אקוטי. למעשה, אובדן צפיפות מסת עצם היתה 3.3% בחולים אקוטים לעומת 2% בחולים כרונים.

לא היתה ירידה משמעותית ב-BMD בחולים שלו קיבלו טיפול או בנבדקי ביקורת. החוקרים הסיקו כי אלו שקיבלו טיפול נמצאים בסיכון של פי 5-10.

לחולים שקיבלו טיפול אקוטי היתה גם עלייה של 10.4% בשומן בגוף ו-3.5% ירידה במסת גוף רזה. שינויים אלו לא נראו בנבדקים אחרים, כולל אלו שקיבלו טיפול כרוני.

בגלל שאחוז אובדן העצם הוא מקסימלי בשנה הראשונה לאחר תחילת דיכוי אנדרוגן, החוקרים הציעו כי טיפול אנטירסופטיבי יהיה יעיל בתקופה זו.

מחקר קודם הציע כי roloxifene  וחומצה זולדרונית (זומרה) עשויים לסייע בהקשר זה. ביפוספנטים אורלים יכולים לסייע גם הם, אך דורשים בדיקה נוספת.

לידיעה במדסקייפ

J Clin Endocrinol Metab 2005;90:6410-6417

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה