אורתופדיה-פיזיותרפיה

היום במרכז שניידר: מפגש מרגש התקיים בין הורי הילד הפלסטיני שתרמו את איבריו למשפחות המושתלים

”הילדים המושתלים הפכו לחלק ממני” אמר בהתרגשות אביו של אחמד חטיב, שנהרג לפני כשבועיים.

מפגש מרגש התקיים היום במרכז שניידר לרפואת ילדים, בין הורי הילד הפלסטיני, אחמד חטיב, שתרמו את איבריו, לבין משפחות הילדים המושתלים.  “הילדים המושתלים הפכו להיות חלק ממני וחלק ממשפחתי” אמר בהתרגשות איברהים חטיב, אביו של הנער, וחיבק את מושתלת הלב בת ה- 12, סמאח גדבאן.

במהלך המפגש ביקש אביה של סמאח להודות להוריו של חטיב, “אני משתתף בצערכם מעומק ליבי, ומודה לכם על כך שהצלתם את חיי בתי “. יוסרא גדבאן, אמה של סמאח, הוסיפה בדמעות “אין לי מילים להודות לכם בשמי ובשם משפחתי, בזכותכם קיבלה סמאח חיים חדשים”.  עוד הגיעו למפגש מוחמד קבועה, בן 5 שעבר השתלת כליה, יחד עם אמו, ואמה של מנוחה לוינסון, בת 4, מושתלת כליה אף היא. לא נותרה עין יבשה במפגש מרגש זה.

שלושת הילדים עברו את ניתוחי ההשתלה לפני כשבוע, במרכז שניידר לרפואת ילדים, מקבוצת שירותי בריאות כללית. לדברי מנהל מרכז שניידר, פרופ’ מרק מימוני: “אני נרגש להיות במפגש המדהים הזה, ומעריך ומוקיר את אצילות הנפש של המשפחה ואת נכונותה לתרום איברים ובכך להציל חיים של ילדים אחרים, גם בשעת כאבם. אני מקווה שמעשה זה יעורר מודעות לחשיבות הרבה שיש בתרומת איברים”.

במפגש קיבלו הוריו של חטיב תעודת הוקרה מטעם עמותת אדי, וכן מענק בסך 10,000 שקלים על תרומת האיברים.

 הערת מערכת:

לא מכבר הבאנו סקירה חשובה ומרגשת של עורך מדור האורתופדיה, ד”ר פנסקי, בנושא ההשתלות, ולמי שטרם עיין, אנו ממליצים לעיין בסקירה. נקווה שהדיווח הזה משניידר, והעובדה שהורים פלשתינים תורמים איברים לילדים ישראלים תעלה את המודעות לחשיבות וקידום תרומת האיברים בישראל.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה