אורתופדיה-פיזיותרפיה

פיזיותרפיה מסייעת לחולי Ankylosing Spondylitis (מתוך J Rheumatol)

סריקת מחקרים בנושא פעילות גופנית ו- Ankylosing Spondylitis(AS) מאשרת כי לשיטה זו השפעות חיוביות על חולי AS, אעפ”י שלא ברור מהו הפרוטוקול הטוב ביותר.

חוקרים מאוניברסיטת אוסלו בדקו 43 מחקרים ובסופו של דבר ניתחו נתונים אודות 561 חולי AS בשישה מחקרים. סריקה קודמת שנערכה בשנת 2001 כללה 3 מחקרים ו-320 חולי AS.

בהערכה הנוכחית, שניים מהמחקרים שנבדקו השוו בין פעילות גופנית אישית בבית והעדר התערבות. הממצאים של שני המחקרים הללו מספקים עדות באיכות נמוכה לטובת אימונים. לא נרשמה כל השפעה על עוצמת הכאב.

3 מחקרים השוו בין פיזיותרפיה קבוצתית מבוקרת עם תכנית אימונים אישית אחת בבית. הסוקרים מצאו עדויות באיכות בינונית לטובת התכנית המבוקרת בהערכה הכללית של המטופל ומוביליות של עמוד השדרה. לא נמצא הבדל בעוצמת הכאב.

המחקר האחרון כלל הידרותרפיה באישפוז במשך 3 שבועות ואימון גופני, ולאחריו פיזיותרפיה קבוצתית שבועית, בהשוואה לפיזיותרפיה קבוצתית בלבד. החוקרים מצאו עדויות באיכות בינונית לעדיפות הגישה המשולבת במדדי כאב, תפקוד גופני וההערכה הכללית של המטופל.

החוקרים קוראים לבצע מחקר נוסף בכדי לבחון התערבויות פיזיותרפיות אחרות המשמשות לעיתים קרובות, אך מסכמים כי פיזיותרפיה, בעיקר פיזיותרפיה מבוקרת, מסייעת לחולי AS.

J Rheumatol 2005;32:1899-1906.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה