אורתופדיה-פיזיותרפיה

ויטמין D קשור לתיפקוד נוירומוסקולרי בקשישים (ASBMR)

רמות סרום נמוכות של ויטמין D בגוף הופכות קשישים לרגישים יותר לנפילות, מדווחים חוקרים הולנדים בכנס השנתי של האיגוד האמריקאי למחקר עצם.

רמות נמוכות של ויטמין D היו קשורות לביצועים פיזיים נמוכים. המחקר מראה כי ביצועים נוירומסקולרים באלו עם רמות נמוכות של ויטמין D היו נמוכים משמעותית לעומת אלו עם רמות תקינות.

אנשים אלו רגישים מלכתחילה. חוסר תנועה מביא לסיכון גבוה לנפילות ושברים.

במחקר השתתפו 1,238 גברים ונשים (גיל ממוצע 75). רמות נמוכות של ויטמין D בסרום היו קשורות לתיפקוד נוירומסקולרי נמוך.

תיפקוד נוירומסקולרי נמדד באמצעות כוח שריר, בדיקות הליכה לשיווי משקל, בדיקות קואורדינציה ותנועתיות בהן המשתתפים עומדים עם רגל אחת לפני השניה. כל בדיקה דורגה בין 1-4. מדד ביצוע כללי לכוח שריר ושיווי משקל נע בין 0-12. החוקרים השתמשו באנליזה מותאמת לגיל, מין ו-BMI.

ל-11% מהמשתתפים היו רמות ויטמין D בסרום של פחות מ-25 nmol/L, ל-37% רמות בין 25-50 nmol/L, ל-33% רמות בין 50-75 nmol/L, ול-17% 75 nmol/L או יותר.

תוצאות הבדיקות הראו שיפור משמעותי עם עלייה ברמות ויטמין D.

למשתתפים עם ויטמין D של 25 nmol/L היה ביצוע של 4.9 בעוד שאלו עם רמות בין 25-50 nmol/L היה ציון של 6.82, 8.1 ו-8.72 עם העלייה ברמות ויטמין D. השינוי היה משמעותי עם עלייה בכל שלב.

החוקרים ערכו התאמה למין, גיל, עישון, BMI, וצריכת אלכוהול, מדד ביצוע עלה משמעותית עם ויטמין D מעל 50 nmol/L. ביצוע ירד ב-18% אם רמות ויטמין D היו נמוכות מ-25 nmol/L בהשוואה לאלו עם רמות מעל 75 nmol/L, וב-5% אם הרמות היו בין 25-50 nmol/L לאחר התאמה לגורמי סיכון.

אנשים עם רמות נמוכות של ויטמין D היו בסיכון גבוה יותר לתיפקוד פיזי. ההשפעה המשמעותית ביותר נראתה באלו עם מחסור חמור.

מחקר זה חשוב מפני שהוא מציע כי ויטמין D אינו חשוב רק לבריאות העצם, אלא גם ליציבות נוירומסקולרית. שברים קשורים גם לנפילות. רמות תקינות של ויטמין D יכולות לסייע בשיפור כוח שריר ומניעת נפילות בקבוצת הקשישים.

ASBMR 27th Annual Meeting: Abstract 1134. Presented September 26, 2005

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה