אורתופדיה-פיזיותרפיה

האם סטטינים עשויים להפחית סיכון לשברים? (Arch Intern Med)

סטטינים מפחיתים סיכון לשברים, על פי תוצאות מחקר בגברים מבוגרים יוצאי צבא שפורסם בגיליון ספטמבר של Archives of Internal Medicine.

האם סטטינים מפחיתים את הסיכון לשברים עדיין בדיון. מסר מחקרים הראו קשר חיובי, בעוד אנליזה של כמה מחקרים נכשלה להראות יתרון.

אוכלוסיית המחקר כללה את כל החולים שקיבלו טיפול במערכת בריאות לחיילים משוחררים בין ינואר 1998 ליוני 2001. המודל הסופי כלל משתנים שישפיעו על הסיכון לשברים, תרופות משמעותיות ואינדקס צ’ארלסון לקומורבידיות כסמן לבריאות כללית. החוקרים ערכו אנליזה דומה למשתמשים חדשים בסטטינים והשתמשו באנליזת רגרסיה לוגיסטית לזיהוי קשרים משמעותיים.

המחקר הסופי כלל 91,052 מטופלים, כולל 28,063 שקיבלו סטטינים ו-2,195 שקיבלו תרופות להורדת שומנים שאינן סטטינים. אנליזה מותאמת הראתה כי שימוש בסטטינים היה קשור לירידה של 36% בסיכון לשברים בהשוואה לחוסר טיפול (יחסי סיכון, 0.64; 95% רווח בר סמך, 0.58-0.72) וירידה של 32% בהשוואה לטיפול שאינו סטטין (0.67; 95%, 0.50-0.91). הממצאים היו דומים בקבוצת משתמשים חדשים בסטטינים.

מיגבלות מחקר כללו כשלון להעריך שימוש באלכוהול וטבק, חוסר יכולת להבחין בין מינונים שונים של סטטינים או משך טיפול, ושימוש בהנחות הקשורות לשימוש בסטטין.

המחקר הנוכחי מצא ירידה משמעותית בשברים בקרב משתמשי סטטין. יש צורך במחקרים נוספים לאשר או להפריך ממצאים אלו.

Arch Intern Med. 2005;165:2007-2012

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה