אורתופדיה-פיזיותרפיה

TNF-Blockers חדשים נראים מבטיחים במודל ארתריטיס (Nat Med)

ממחקר חדש עולה כי צורות מסיסות של מקטעים של Tumor Necrosis Factor Receptor מעכבים בעוצמה את מעבר הסיגנלים של TNF-alpha וכתוצאה מכך משפרים את המצב בדלקת פרקים במודלים ניסויים.

Pre-Ligand Assembly Domain (PLAD) הוא מקטע חוץ-תאי של TNF Receptors החיוניים למעבר הסיגנלים של TNF-alpha. מתוצאות המחקר עולה כי PLAD ב-TNFR1 הינו אתר מטרה טיפולי חשוב בארתריטיס.

TNF-alpha והרצפטור שלו, TNFR1 (קרוי גם P60) ו-TNFR2 (קרוי גם P80), משחקים תפקיד חשוב בהתפתחות מחלות אוטואימוניות כדוגמאת Rheumatoid Arthritis ו-Septic Arthritis.

החוקרים בחנו צורת סינתטיות של P60 PLAD Proteins Block Receptor ו-P80 PLAD Proteins Block Receptor. לדבריהם, P60 PLAD הראה שיפור משמעותי במספר מודלי עכברים של אתריטיס הן במתן סיסטמי והן במתן תוך-מפרקי. טיפול באמצעות P60 PLAD הביא לירידה משמעותית בתסנין תאי דלקת של המפרקים.

כנראה ש-P60 PLAD עוצר את אקטיבציית NF-kB ע”י TNF-alpha, את ביטוי RANK ו-RANKL ואת הדיפרנציאציה של Osteoclast.

העובדה החשובה ביותר היא כי קיימים שני רצפטורים הקשורים דרך TNF והתרופה חוסמת רק אחד הרצפטורים, והרצפטור אותו חוסמת הוא הקריטי לארתריטיס.

תרופות חוסמות TNF אחרות פועלות על שני הרצפטורים ונראה שיש להן תופעות לוואי די רציניות.

התקווה היא שלתרופה זו (P60 PLAD), החוסמת רק אחד מהרצפטורים, תהיה השפעה ספציפית יותר ולכן תמנע חלק מתופעות הלוואי הרציניות הקיימות לאור טיפול בחסמי TNF קיימים. החוקרים רוצים לפתח את המולקולה כך שתהיה טובה יותר לשימוש באדם ובהמשך לבחון אותה בניסויים קליניים.

Nat Med 2005.

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה