אורתופדיה-פיזיותרפיה

זריקת CDMP-2 משפרת ריפוי מוקדם של הגיד לאחר ניתוח תיקון במודל ארנבות (Scandinavian J Med Sci in Sports)

מחקר שפורסם לאחרונה בוחן את השימוש ב-CDMP-2 (הוא cartilage-derived morphogenic protein-2) בכדי לשפר החלמת גיד לאחר ניתוח תיקון. בעבר נמצא כי שימוש ב-CDMP-2 משפר את ההחלמה במודל של טיפול שמרני בפגמים בגיד אכילס שהועמס מכנית בחולדות ובארנבות.

במחקר הנוכחי פגעו החוקרים בגיד ה-patella באמצעות טבעת patello-tibial והוא נחתך לרוחבו ב-40 ארנבות. שעתיים לאחר הניתוח הוזרקו לארנבות 20 מק”ג של CDMP-2 או של חומר אינרטי לתוך ההמטומה. משטחים הוכנו לאחר 14 ו-28 ימים ונבדקו מבחינה ביוכימית, רדיוגרפית והיסטולוגית.

כעבור 14 ימים גרם ה-CDMP-2 לעליה בשיעור של 65% בבדיקת force to failure, לעליה בשיעור של 50% במתח האולטימטיבי ולעליה בשיעור של 57% במידת הקשיחות, בהשוואה לקבוצת הביקורת. לא נמצאה השפעה של הטיפול על גודל ה-callus.

כעבור 28 ימים לא נמצאו הבדלים בין שתי קבוצות הטיפול. לא נמצאו מקטעי עצם או סחוס באף אחד מהגידים או הרקמות הרגנרטיביות באף אחת מנדוקות הזמן במחקר.

החוקרים מסיקים כי ניתן לעודד תיקון מוקדם של הגיד באמצעות מתן CDMP-2 במודל ללא עומס. הממצאים מעידים כי CDMP-2 עשוי לשמש כטיפול משלים לאחר ניתוח לתיקון קרעים בגיד.

Scandinavian Journal of Medicine & Science in Sports: 15, 4; 260

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה